بورس پرس
1401/05/09
12:21
پذیره نویسی اولین اوراق بدهی شرکت سهامی خاص با رتبه­ بندی اعتباری

پذیره نویسی اولین اوراق بدهی شرکت سهامی خاص با استفاده از رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه از فردا توسط شرکما تامین سرمایه تمدن و با مجوز سازمان بورس آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت تامین سرمایه تمدن طبق مجوز سازمان بورس از فردا دوشنبه اقدام به پذیره نویسی اولین اوراق بدهی شرکت پدیده شیمی پایدار ( سهامی خاص ) با استفاده از رتبه بندی اعتباری می کند.


براساس این گزارش، شرکت پدیده شیمی پایدار به عنوان بانی در نظر دارد ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام) به شرکت واسط مالی آبان دوم با مسئولیت محدود و سپس اجاره به شرط تملیک آنها تامین کند.


این اوراق، اولین اوراق بدهی منتشره از طریق رتبه اعتباری برای یک شرکت سهامی خاص است. در این روش از تامین مالی تضمین پرداخت اجاره بها و اصل این اوراق در سررسید از طریق توثیق پرتفویی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن و گروه پاکشو صورت می پذیرد که ارزش پرتفوی وثایق فوق به واسطه دارا بودن رتبه اعتباری A-، تعدیل شده است.


این اوراق ۵ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است که اجاره بهای آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت می‌شود. صکوک اجاره از طریق کارگزاری بانک توسعه صادرات به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات تامین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی آبان دوم در فرابورس منتشر می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0