اقتصاد نیوز
1401/06/05
09:28
🔴 عربستان برای بایدن پیام نفتی فرستاد ▫️بهای نفت خام امروز به بیش صد دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت به دنبال صحبت‌های وزیر انرژی عربستان اس...

🔴 عربستان برای بایدن پیام نفتی فرستاد


▫️بهای نفت خام امروز به بیش صد دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت به دنبال صحبت‌های وزیر انرژی عربستان است که درباره احتمال کاهش تولید نفت اوپک پلاس هشدار داده‌‌. هدف از این تصمیم، ثبات قیمت‌ها در بازار نفت عنوان شده.



▫️روزنامه تایمز مالی - فایننشال تایمز - چاپ لندن در گزارشی درباره بازار نفت و توافق اتمی ایران با آمریکا نوشته است که عربستان سعودی این هفته هشدار داد که می‌تواند اوپک پلاس را به سوی کاهش تولید نفت رهبری کند.



▫️این روزنامه افزوده است که ظاهرا مخاطب این پیام معامله‌گران نگران در بازار نفت بودند اما این اظهارات مخاطب دیگری هم داشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که خود را برای احیای توافق هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.



▫️شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، از اشاره به رقیب منطقه‌ای عربستان یعنی ایران خودداری کرد و در عوض، تمرکز صحبتش بر نوسانات قیمت بازار نفت بود که از اوایل ژوئن تا حالا ۲۵ دلار در هر بشکه کاهش یافته است./بی‌بی‌سی



#نفت



@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0