بورس پرس
1401/06/10
00:00
شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی معرفی شد + طرح توسعه و اثر احیای برجام

مدیرعامل گلدیران و رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین با اعلام آخرین وضعیت درباره مزایای رقابت، طرح های توسعه، اثر برجام و ارزش گذاری قیمت هر سهم توضیحاتی دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معرفی شرکت گلدیران جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور امیر عباس کائینی مدیرعامل، مژده بادی الهی رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین برگزار شد تا این شرکت ۳۸۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد.


بر اساس این گزارش، امیر عباس کائینی مدیرعامل گلدیران موضوع فعالیت را تاسیس، ایجاد و بهره‌برداری از کارخانه های لوازم‌خانگی و اخذ نمایندگی، انجام آزمایش‌های کیفی برای محصولات تولیدی شرکت‌ها و ... اعلام کرد و گفت: سال ۹۷ برند جی پلاس به بازار عرضه و دی سال ۱۴۰۰ گلدیران برند نکسار را معرفی کرد. گلدیران امروز ۱۱۳۹ نفر نیرو اما دی سال ۹۹ به دلیل تحریم‌ها با افت نیروی انسانی مواجه شد. با معرفی برندهای جدید، اشتغال زایی مجدد ایجاد شد. ظرفیت تولید در سه سال اخیر رو به رشد بوده و طبق برآوردها به ۴۰۶ هزار دستگاه در سال جاری خواهد رسید. تولید ۷ ماهه ۲۲۳ هزار دستگاه است که باقی آن تا پایان سال مالی محقق خواهد شد.


چهار کانال فروش در گلدیران


وی افزود: گلدیران ۸۳۲ نماینده فروش، ۲۰ فروشگاه زنجیره‌ای و شبکه فروش مدرن دارد و در تعاونی‌ها در ۵۰ نقطه و شبکه فروش آنلاین مجموعه هم فعال است. ۹۹.۹ سهام گلدیران متعلق به شرکت توسعه گلدیران است . سرمایه گلدیران از سال ۸۹ در حال افزایش بوده و به ۳۸۰ میلیارد تومانی رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌ها افزایش سرمایه شرکت در سال جاری محتمل است.


این مقام مسئول ادامه داد: روند افزایشی فروش کالا و خدمات در سه سال اخیر محسوس بود و سال گذشته بالغ بر ۲.۹ هزار میلیارد تومان فروش داشت. طبق برآوردها و با توجه به رشد جمعیت و شرایط، پیش‌بینی‌شده صنعت لوازم‌خانگی تا سال ۱۴۰۴ در گروه اصلی کالاها رشد ۴۰ درصدی داشته باشد.


مزیت‌های رقابتی گلدیران


کائینی عنوان کرد: از مزیت‌های رقابتی مهم می توان به سابقه ۳۰ ساله در صنعت، شناخت مصرف‌کنندگان و اعتماد مردم به برند گلدیران اشاره کرد. بهره مندی از تجربه‌های شرکای بین‌المللی نیز سرمایه مهمی در ادامه مسیر این مجموعه بشمار می‌رود. خطوط تولید طبق پیشرفته‌ترین استانداردهای جهانی و شرکت ال‌جی است. تنوع در کانال‌های توزیع و فروش مویرگی و خدمات پس از فروش برتر و متمایز از دیگر مزیت‌های رقابتی است.


طرح‌های توسعه‌ای


وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای توضیح داد: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای تکمیل سبد محصولات در بازار لوازم‌خانگی است که در شهریور ماه، ماکروویو وارد بازار می‌شود. پس از آن نیز جاروبرقی با برند این مجموعه وارد بازار خواهد شد. این شرکت سابقه سه دهه همکاری با شرکای بین‌المللی دارد و با احیای برجام امکان به‌روز رسانی شرکت و توسعه بیشتر و سریع‌تر فراهم می شود.


اهمیت فروش و تبلیغات در ارزش‌گذاری گلدیران


مژده بادی‌الهی رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین نیز به عنوان ارزش‌گذار شرکت گلدیران نیز درخصوص عوامل و کلیات حاکم بر ارزش‌گذاری "گلدیرا" گفت: ارزش‌گذاری ۳۱ فروردین صورت گرفته و از هر سه روش استفاده شد. آخرین صورت مالی مربوط به ۱۰ دی سال ۱۴۰۰ مبنای این گزارش‌ها است. پیش‌بینی‌های سال جاری نیز بر اساس بودجه شرکت است.


وی افزود: با استفاده از هر سه روش تنزیل جریانات نقدی، بازاری و خالص روز دارایی‌ها در نهایت با توجه به ضرایب اتکا، ارزش برآوردی شرکت ۲.۵ هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۶۷۰ تومان است. میزان فروش، هزینه‌های تبلیغاتی و سرمایه در گردش مورد نیاز از عوامل مهم در ارزش‌گذاری این شرکت بود. فروش سال گذشته بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بود که رشد چشمگیری نسبت به دو سال قبل نشان می‌دهد. گلدیران تا سال ۹۸ با برند ال جی فروش داشت و پس از آن به واسطه شرایط تحریم برند جی‌پلاس را جایگزین کرد که در سال ۱۴۰۰ سیاست نفوذ در بازار لوازم خانگی در پیش گرفته شد.


این ارزش گذاری ادامه داد: سود خالص شرکت در سال گذشته با رشدی سه برابری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان بود و حاشیه سود ناخالص و خالص به ۳۶ درصد و ۱۱ درصد رسید. در بودجه سال جاری فروش و سودخالص ۵.۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است. این رشد ادامه استراتژی گرفتن سهم از بازار لوازم خانگی است.


بادی‌الهی با اشاره به تبلیغات ۳۰۰ میلیارد تومانی گلدیران در سال گذشته گفت: در این سال تبلیغات سهم ۱۰ درصدی از فروش داشت اما "گلدیرا" برآورد کرده تبلیغاتی ۷۶۰ میلیارد تومانی معادل ۱۵ درصد از فروش سال جاری داشته باشد. گلدیران برای تحقق این فروش نیاز به سرمایه‌گذاری در سرمایه در گردش دارد که سال گذشته معادل ۲.۳ هزار میلیارد تومان بود. از این مقدار ۱.۳ هزار میلیارد تومان مربوط به موجودی مواد و کالا است. برای رسیدن به هدف‌گذاری فروش سال جاری به ۷۰۰ تا هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0