تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/22
18:18
#پالایشی #کرک_اسپرد بر اساس اطلاعات موجود، کرک اسپرد پالایشگاه های ایرانی که طی 9ماه اخیر در محدوده 4دلار بود، از ابتدای تابستان تاکنون به 5.7دلار...

#پالایشی #کرک_اسپرد



بر اساس اطلاعات موجود، کرک اسپرد پالایشگاه های ایرانی که طی ۹ماه اخیر در محدوده ۴دلار بود، از ابتدای تابستان تاکنون به ۵.۷دلار در هر بشکه رسیده است.



آخرین کرک اسپردهای محاسباتی نیز روند صعودی دارند. یکی از دلایل اصلی این موضوع، عدم افزایش قیمت نفت ایران متناسب با قیمت های جهانی است.



همچنین اسپرد بنزین به شدت بهتر شده همچنین اسپرد نفت کوره که منفی بود و در حد ۷دلار در هر بشکه بود حالا به صفر رسیده و گاهی اوقات مثبت است.



در پست دیگری توضیح دادم که چه عاملی باعث تقاضا برای نفت کوره شده و گرمایش زمین و کم آبی باعث استفاده نیروگاه ها و کشتی ها از مازوت شده چون تقاضای LNG و گاز طبیعی به شدت بالا رفته و با این قیمت ها، بسیاری ترجیح می دهند که مازوت بسوزانند.



احتمالا، یک پاییز و زمستان داغ در انتظار پالایشی ها باشد چون با سرد شدن هوا و کمبود ذخائر LNG در جهان، مازوت بیش ازین رشد می کند و اسپرد مثبت آن، اثر مهمی بر حاشیه سود پالایشگاه های ایرانی خواهد داشت.

انتهای خبر

0
0