همفکران
1401/03/10
12:27
#مجمع #مداران 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت داده پردازی ایران... ✅ سال 1400 سال انتخابات بود و در این سالها تا برگزاری انت...

#مجمع


#مداران



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت داده پردازی ایران...



✅ سال ۱۴۰۰ سال انتخابات بود و در این سالها تا برگزاری انتخابات و تحویل تحول سمتها تا مدیران میانی که متولی مناقصات هستند، عملا عمده سال طی می شود و مدیران قبلی مناقصه جدی برگزار نمی کنند.



✅ با این شرایط بستن یک بودجه محتاطانه در ابتدا مدنظر بود. اما بودجه سال را جهشی بستیم و رشد ۱۰۰ درصدی درآمد و ۷۰ درصدی سود را هدفگذاری کردیم و به این اهداف دست یافتیم.



✅ مشکل اول، مشکل دوم و مشکل سوم شرکت نقدینگی است. سالهاست که افزایش سرمایه نداشته ایم. تا سال ۹۶ سود خالص شرکت بیش از سود عملیاتی بود که به علت وجود مازاد نقدینگی و از سرمایه گذاری آن حاصل می شد. اما از سال ۹۷ کمبود نقدینگی شرکت را تحت فشار گذاشته و از سود غیرعملیاتی محروم کرده است.



✅ مشتری اصلی ما که سهامدار عمده ما هم هست بانک رفاه است. مشتری بعدی بانک تجارت است که در سال گذشته رشد خوبی در قرارداد با این بانک داشتیم و تماما از جنس خدمات است. کلیه خدمات زیرساخت و دیتاسنتر بانک ملت به عهده ماست. با بورس، تامین اجتماعی و سازمان سنجش همکاری داریم. در مجموع در سال ۱۴۰۰ مشتریان شرکت بیشتر و متنوع تر شدند.



✅ بخشی از قراردادها با خدمات انفورماتیک و تامین اجتماعی عمدتا انجام شده و بخش ناچیزی باقی مانده بود اما بدلیل ملاحظات قانونی آنها، مبلغ آن سال گذشته صورتحساب نشد و به امسال موکول شد. لحاظ این مبالغ می توانست درآمد سال گذشته را افزایش قابل توجهی دهد.



✅ ملک گرجستان که به خاطر قوانین این شرکت بنام شخص حقیقی شده بود، بعد از تاریخ گزارش حسابرسی با مبلغ بالاتر از کارشناسی بفروش رسید و مبلغ آن به داخل کشور و بحساب شرکت رسید.



✅ مطالبات کلیه سهامداران پرداخت شده و فقط با بانک رفاه تعامل کردیم که فعلا سود نقدی را دریافت نکند. سایر مطالبات متعلق به سهامداران قدیمی است که جهت اعلام اطلاعات حساب و دریافت سود اقدام نکرده اند.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0