ایبنا
1400/11/04
14:23
ادامه روند نزولی بورس در هفته ابتدایی بهمن

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی معادل ۱.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۳۸۶ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴۲۷۳ واحدی، عدد ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۳ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۷۳۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۶۷۰ واحد کاهش به رقم ۹۳۴ هزار و ۹۳۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۶۴۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، کچاد، تاپیکو و وامید با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، شتران و خساپا تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۹ هزار و ۲۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد قرن(پدیده شیمی قرن) با ۵ درصد افت و پس از آن، نمادهای کپارس، خمهر، کمنگنز و کسرام بود. همچنین نماد معاملاتی شپدیس(پتروشیمی پردیس ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خراسان، شخارک، خفنر و ونیرو قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0