سنا
1400/09/22
14:23
۵ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیست و دوم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۱۹ واحد کاهش، به رقم ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۲۴۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۹ هزار و ۷۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۵۱۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۰ هزار و ۷۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۳ هزار و ۳۰۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۲۲ هزار و ۲۹۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۵۱۴ معامله به ارزش یک هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


گروه دارویی برکت با ۱۲۳ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۴۳ واحد، شرکت معدنی املاح ایران با ۳۵ واحد، شرکت پاکسان با ۲۲ واحد و شرکت داروسازی روزدارو با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۴۱۶ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۸۲۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۱۳ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۱۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0