بااقتصاد
1400/11/09
11:58
افزایش ۳۹ درصدی ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی

بر طبق گزارش، در هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۳۱ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در بازار مالی بورس کالای ایران معامله شد که نسبت به هفته قبل خود، افزایش ۵۳ درصدی در حجم و ۳۹ درصدی در ارزش معاملات داشت.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۳۱ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در بازار مالی بورس کالای ایران معامله شد که نسبت به هفته قبل خود، افزایش ۵۳ درصدی در حجم و ۳۹ درصدی در ارزش معاملات داشت.


در هفته گذشته ۶ میلیون و ۸۰۱ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال معامله شد که از نظر حجم معاملات با کسب سهم ۶۵ درصدی، در صدر بازار قرار گرفت.همچنین ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۲۵۰ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش نزدیک به ۷۴۰ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال در حالی معامله شد که از نظر حجم و ارزش معاملات جایگاه دوم را در بازار به خود اختصاص داد.


دادوستد یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۰۰ گواهی سپرده سکه طلا با ارزش یک هزار و ۸۷۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال همراه بود و با کسب سهم ۷۱ درصدی، توانست جایگاه نخست را به لحاظ ارزشی به دست آورد.


همچنین ۹ هزار و ۲۹۳ گواهی سپرده برنج نیز با ارزش بیش از ۵.۶ میلیارد ریال معامله شد.


بررسی آمارهای معاملاتی بورس کالا در هفته گذشته نشان می‌دهد خرید و فروش تعداد ۲۷۷ گواهی سپرده زیره سبز، ۸۲ گواهی سپرده پسته، ۳۸۹ گواهی سپرده نخود و ۴۰ گواهی سپرده کشمش در مجموع به ارزش بیش از ۵۸۰ میلیون ریال همراه بود.


انتهای خبر

0
0