اقتصاد آنلاین
1399/12/25
15:43
نگاهی به صنعت مواد و محصولات دارویی در بورس (۲۵اسفند)/ استقبال گرم حقیقی‌ها از دارویی‌ها

در معاملات بورس امروز، نمادهای برکت، دروز و تیپیکو با رشد قیمت خود کام سهامدارانشان را شیرین کرد اما دعبید از نمادهای سرخ‌پوش امروز بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در ۲۵ اسفند ماه ۹۹، شاخص صنعت مواد و محصولات دارویی، ۳۳۹واحد، معادل ۰.۳درصد رشد کرد و عدد ۱۱۲هزار واحد را رقم زد. با جابجایی حدود ۱۷۰میلیون برگه سهم نمادهای دارویی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به بیش از ۵۷۰میلیارد تومان رسید. همچنین گروه مواد دارویی، با ورود ۶۶میلیارد تومانی پول حقیقی، بیشتر از هر صنعت دیگری مورد توجه اشخاص حقیقی قرار گرفت.


«برکت» همچنان می‌تازد

سهام گروه دارویی برکت که در ۹روز معاملاتی اخیر تنها دو روز افت قیمت را ثبت کرده است، امروز هم مانند گذشته، معاملاتش را در رنج مثبت آغاز کرد. برکت با معاملاتی متعادل در آخرین لحظات با رشد ۰.۷درصدی قیمت ۳۴,۴۰۰ریال را ثبت کرد. همچنین برکت با ۰.۷درصد افزایش قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۳۴,۹۰۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات برکت به ۱۴۶میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود ۵۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین فملی ورود ۶۶میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود. لازم به ذکر است برکت از حیث ورود پول حقیقی در بین تمام نماد‌های بورسی و فرابورسی در رتبه اول قرار گرفت.


«دروز» با صف خرید رشد کرد

امروز شرکت داروسازی روز دارو (دروز) از ابتدای معاملات با صف خرید معامله شد و رشد ۶درصدی برای آخرین معامله و قیمت پایانی ثبت کرد. به این ترتیب قیمت دروز به ۳۰,۱۶۰ریال رسید و برای دومین روز متوالی سبزپوش شد. معامله‌گران پنج میلیون و ۳۵۰هزار برگه سهم دروز خرید و فروش کردند و ارزش معاملات این نماد به ۱۶میلیارد تومان رسید. دروز نیز مثل برکت مورد اقبال سهامداران حقیقی قرار گرفت و ورود ۱۴میلیارد پول حقیقی را شاهد بود.


رشد ۱.۷درصدی «تیپیکو» با معاملاتی پنج میلیاردی

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) معاملاتش را در رنج منفی آغاز کرد اما به مرور رشد کرد و در آخرین معامله با ثبت قیمت ۴۰,۴۹۰ریال، افزایش قیمتی ۳.۷درصدی را رقم زد. قیمت پایانی تیپیکو به ۴۰,۷۱۰ریال رسید که نشان از رشد ۱.۷درصدی آن دارد. امروز یک میلیون و ۲۶۰هزار برگه سهم تیپیکو رد و بدل شد که بیشتر آن‌ها بدست حقوقی‌ها بود. کدهای حقوقی ۶۸درصد سفارشات خرید و فروش را ثبت کردند و اشخاص حقیقی سهمی ۳۲درصدی در این سفارشات داشتند. همچنین ارزش معاملات تیپیکو به پنج میلیارد و ۱۸۰میلیون تومان رسید.


عقب‌نشینی «دعبید» پس از رشد سه روزه

امروز لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با افت ۰.۸درصدی، قیمت پایانی ۲۴,۸۲۰ریال را تجربه کرد. دعبید در سراسر زمان بازار امروز با صف فروش خرید و فروش شد و حجم این صف به بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار برگه سهم رسید. سرانجام دعبید در آخرین معامله خود، با دو درصد افت، به قیمت ۲۴,۵۲۰ریال رسید. با جابجایی حدود ۸۹۰هزار برگه سهم دعبید، ارزش معاملات این نماد به دو میلیارد و ۱۷۵میلیون برگه سهم رسید. در سمت خرید حقیقی‌ها ۴۲ درصد و حقوقی‌ها ۵۸درصد از سفارشات را ثبت کردند. اما در سمت فروش همه سفارشات توسط اشخاص حقیقی ثبت شد.

انتهای خبر

0
0