بورس۲۴
1401/09/22
13:48
جابجایی چند رکورد طی روز جاری؛ ارزش معاملات خرد به ۵,۵ همت رسید

ارزش معاملات خرد با رشد ۳۰ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۵,۵ همت رسید. امروز دومین روزیست که ارزش معاملات خرد صعودی شده، این رقم نسبت به دو روز قبل که ارزش معاملات خرد در محدوده ۳,۳ همت بود ۶۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

جابجایی چند رکورد طی روز جاری؛ ارزش معاملات خرد به 5,5 همت رسید

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد با رشد ۳۰ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۵,۵ همت رسید. امروز دومین روزیست که ارزش معاملات خرد صعودی شده، این رقم نسبت به دو روز قبل که ارزش معاملات خرد در محدوده ۳,۳ همت بود ۶۵ درصد افزایش را نشان می دهد.


امروز ارزش معاملات خرد به بالاترین مقدار روزانه خود طی ۶ ماه اخیر (از ۲۳ خرداد تا کنون) رسید.


پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و فعالیت های کمکی مالی بودند.


حقیقی ها امروز حدود ۳۱۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند که بیشترین رقم طی ۲۵ روز معاملاتی اخیر به شمار می رود. در مقابل شاهد خروج نسبتا سنگین نقدینگی خرد از صندوق های با ددآمد ثابت بودیم؛ رقمی بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان. تراز پول خرد این صندوق ها ۴ روز متوالی است که منفی شده و حقیقی ها طی این مدت بالغ بر ۱,۷ همت سرمایه از آن ها خارج کردند.


صنایع صدرنشین بیشترین ورود پول خرد بازار به ترتیب فلزات اساسی، استخراج کانه های فلزی و محصولات شیمیایی بودند. در بین نمادها فولاد، کگل، فملی، فارس، اخابر، شپدیس، غدشت، شتران، ریسمک، بوعلی و فرابورس با بیشترین ورود نقدینگی حقیقی همراه شدند.


عمده ترین خروج پول خرد در صنایع سیمان، ماشین آلات و تجهیزات، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و زراعت اتفاق افتاد. نمادهای نوری، شپنا، غکورش، تپمپی، سآبیک، شراز، شبهرن، خبهمن، خچرخش، حکشتی و تیپیکو متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند که با عمده ترین حمایت از سوی حقوقی ها همراه بودند.


شاخص کل با رشد ۳,۲ درصدی معادل ۴۵ هزار واحد تا ارتفاع ۱ میلیون و ۴۵۴ هزار واحد پیش رفت و خود را بیش از گذشته به کانال ۱,۵ میلیون واحدی نزدیک کرد. شاخص هموزن نیز ۲,۳ درصد معادل ۹,۷۰۰ واحد رشد داشت و به بالای ارتفاع ۴۳۰ هزار واحدی رسید.

انتهای خبر

0
0