بورس پرس
1400/11/01
12:20
مردم به دو روش از خودروسازان شکایت کنند اما امیدی نیست/ادعای پوچ۵۰ ساله

دبیر تحقیق و تفحص از خودروسازان از پیگیری مجلس برای حذف انحصارطلبی در این صنعت خبر داد و گفت: حادثه دیدگان تصادف بهبهان به دو روش از خودروسازان شکایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجتبی یوسفی به فراز گفت: وقتی مجلس تلاش کرد بخش ناچیزی از انحصار خودروسازان را بردارد با مخالفت های بسیاری مواجه شد اما باید بدانند این شرایط دائمی و پایدار نیست. در زمان رای اعتماد ، وعده هایی از وزیر صنعت و برخی وزرا شنیده شد اما اولین تصمیم آنها به ضرر مردم و به نفع مافیای خودروسازی بود !


وی افزود: مردم به دو شیوه دستگاه قضایی و سازمان حمایت می‌توانند موضوع بازنشدن ایربگ خودروها در سانحه بهبهان را پیگیری کنند اما چندان امیدی به آن نیست.


این نماینده مجلس ادامه داد: ۵۰ سال مدعی هستند می‌خواهند خودروساز شوند اما نشدند و نمی‌شوند . روز به روز کیفیت خودروها کاهش پیدا کرده اما فقط قیمت‌ها افزایش یافت. در حالی که می‌توان با قیمتی بسیار پایین تر در سایر کشورها ، خودرویی متوسط رو به بالا خریداری کرد . البته اگر تناسب حقوق و دستمزد وجود داشته باشد نه اینکه به عنوان مثال خودروساز اعلام کنند با فلان قیمت دلار، فلان قیمت خودرو را می توان خرید. اگر حقوق مردم نسبت به قیمت محصول و نرخ ارز تناسبی در نظر گرفته شود باز هم می توان خودروی متوسط اما مناسب خریداری کنند.


یوسفی گفت: حادثه اخیر در بهبهان نشان داد انحصار خودروسازان با جان و مال مردم جبران می شود. خودرویی که ایربگ ندارد، سیستم احتراق و ترمز متعلق به ۵ هزار سال پیش است مانند نیسان و پراید که با پاشیدن اسپری رنگ روی سپر و یا با جا به جایی موتور، نام آن تغییر پیدا می کند و یک شبه دارای ایربگ و ABS می شود بی تردید ظاهری بوده و به تعبیری محصول دکوری به مردم فروخته می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0