بااقتصاد
1401/05/27
19:19
عملکرد "کایزد" در دوره بهار امسال چگونه بوده است؟

کایزد پس از عرضه اولیه در سال جاری با بازدهی منفی ۴ درصدی همراه بوده و عملکرد درآمد و سودسازی این شرکت چندان قابل توجه نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، فرانسوز یزد در تاریخ ۱۱ خرداد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه اولیه شد و تا به امروز توانسته بازدهی مثبت ۴ درصدی داشته باشد .


کایزد در بهار امسال با افزایش ۳۰ درصدی درآمد عملیاتی و رشد ۶۹ درصدی بهای تمام شده سود ناخالص ۹.۴ میلیارد تومانی ساخت که ۲۵ درصد کمتر از دوره مشابه قبلی بوده است.


سود عملیاتی با افت ۴۸ درصدی برابر ۴.۹ میلیارد تومان و سود خالص با رقم ۱.۸ میلیارد تومان کاهش ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد و به ازای هر سهم ۵۴ ریال محقق شده است.


افزایش نرخ مواد مصرفی، حقوق و دستمزد و هزینه‌های سربار و فروش در این دوره عمده‌ترین دلایلی هستند که سبب کاهش سودسازی در این شرکت شده‌اند. اما براساس توضیحات ارائه شده توسط شرکت پیش‌بینی می‌شود در ادامه سال جاری با توجه به راه‌اندازی طرح توسعه، سود شرکت افزایش یابد و عملکرد ضعیف بهار جبران شود.


جمع درآمد این شرکت در پایان دوره ۴ ماهه به رقم ۵۲.۴ میلیاردتومان رسیده که ۵ درصد بالاتر از مدت مشابه است.


مقدار فروش شرکت در این دوره کاهش ۱۸ درصدی داشته اما نرخ فروش بلوک نسوز افزایش ۳۷ درصدی و نرخ فروش جرم نسوز رشد ۲۴ درصدی داشته و همین امر سبب شده تا بخشی از افزایش افت فروش پوشش داده شود و درآمدها افزایش یابند.


انتهای خبر

0
0