آکادمی هلاکوئی
1399/12/14
19:45
۱۷ درصد از ذخایر بیت کوین در جهان، بیش از ۷ سال است که جا به جا نشده اند!

پایگاه داده ی Unfolded در روز گذشته اعلام…

پایگاه داده ی Unfolded در روز گذشته اعلام کرد که درصد بالایی از بیت کوین های دنیا، بیش از ۷ سال است که جا به جا نشده اند. این داده ها توسط اندیکاتور “HODL Wave” که یک ابزار کاربردی در تحلیل داده های زنجیری در وبسایت Glassnode می باشد، استخراج شده است.


این اندیکاتور، مدت زمان میان تراکنش های بیت کوین را ردیابی می کند که بیانگر یک دید عمیق از مدت زمانی می باشد که آن بیت کوین، قبل از جا به جایی در شبکه، در یک آدرس نگهداری شده است. نام این اندیکاتور، از روی یک پست مشهور در تالار گفت و گوی Bitcointalk، برداشته شده است که در سال ۲۰۱۳(۱۳۹۲)، به دارندگان بیت کوین گفته بود که بیت کوین های خود را Hodl(اشتباه تایپی واژه ی Hold) کنند و آن ها را نفروشند.


اندیکاتور HODL Wave نشان می دهد که بیش از ۳.۳ میلیون بیت کوین در شبکه به مدت بیش از ۷ سال است که جا به جا نشده اند. این میزان بیت کوین، برابر ۱۷.۸۷ درصد از کل بیت کوین های در گردش در جهان می باشد و ارزش آن ها با قیمت فعلی بیت کوین در حدود ۱۶۰ میلیارد دلار، برآورد می شود.


این بیت کوین ها لزوما متعلق به نهنگ ها نمی باشند. مقادیر زیادی از این بیت کوین ها در سالیان گذشته به دلیل اتفاق های تصادفی، مرگ و یا فراموشی رمز عبور، گم شده اند.


Tim Frost مدیر عامل YIELD App در یادداشتی در این خصوص گفت: “بسیاری از این کیف پول ها متعلق به افرادی می باشد که بیت کوین را در قیمت های بسیار پایین خریداری کرده اند و یا اینکه آن ها را استخراج کرده و سپس آن ها را گم کرده اند و به آن دسترسی ندارند. تا سال ۲۰۱۳(۱۳۹۲)، بسیاری بیت کوین را به عنوان یک پول در بازی مونوپولی می دیدند و چشم اندازی از آینده و آن چیزی که بیت کوین می تواند به آن تبدیل شود، نداشتند.”


در سال گذشته، گزارشی از جانب وبسایت Chainalysis منتشر شده بود که تعداد بیت کوین های گم شده در تایم فریم کوچک تر را اندکی بیشتر گزارش کرده بود. در آن گزارش آمده بود که تقریبا ۳.۷ میلیون بیت کوین در جهان(۲۰ درصد از بیت کوین های در گردش) برای ۵ سال از که جا به جا نشده اند. در همان گزارش همچنین اشاره شده بود که ۳.۵ میلیون بیت کوین در جهان به صورت فعال در بازار آزاد معامله شده است، در حالی که ۱۱.۴ میلیون بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت در آدرس های بلاک چینی نگه داری شده اند.


با این حال Tim Frost معتقد است که این امکان وجود دارد تا دسترسی به این بیت کوین ها برای مالکان آنها فراهم شود. “این کیف پول ها مانند چکش هایی هستند که هر لحظه ممکن است به بازار ضربه بزنند.”


اما این موضوع نیز قابل ردیابی می باشد. Glassnode اندیکاتوری دیگر با نام Coin Days Destroyed دارد که وقتی یک بیت کوین قدیمی در شبکه جا به جا می شود به سمت بالا حرکت می کند.


glassnode studio bitcoin coin days destroyed cdd 1536x864 1 300x169 - 17 درصد از ذخایر بیت کوین در جهان، بیش از 7 سال است که جا به جا نشده اند!glassnode studio bitcoin coin days destroyed cdd 1536x864 1 300x169 - 17 درصد از ذخایر بیت کوین در جهان، بیش از 7 سال است که جا به جا نشده اند!

همانگونه که ما در چارت بالا مشاهده می کنیم، در اواخر سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) و سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) شاهد این هستیم که ارز های قدیمی در شبکه برای اولین بار و بعد از یک مدت طولانی در شبکه جا به جا شده اند. چنین فعالیتی را هم اکنون و در سال ۲۰۲۱(۱۳۹۹) نیز مشاهده می کنیم اما سطح این فعالیت ها تقریبا یکسان است و افزایش نیافته است.


این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده می باشد و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.


منبع: Decrypt


انتهای خبر

0
0