سنا
1401/03/17
13:49
الاکلنگ بورس تهران و فرابورس ایران

در جریان معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد ماه، شاخص کل بورس تهران با یک هزار و ۷۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵.۶۶ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بر پایه معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۹۴۱ واحد کاهش به رقم ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش یک هزار و ۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.


همچنین، امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۸۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش یک هزار و ۲۴۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۵ هزار و ۵۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۲۷۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۸۰۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۷۲۵معامله به ارزش یک هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۲۲ هزار و ۸۱۸ معامله به ارزش یک هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۷۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۶۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲۹۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۶۳ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۳۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۰۰.۷ واحد، بانک ملت با ۹۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۹۰ واحد و شرکت صنعتی زر ماکارون با ۸۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سهشنبه، ۱۷ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵.۶۶واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۶۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معائن و فلزات با ۴.۶۲ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۳.۸ واحد و شرکت سیمان ساوه با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت داروسازی دانا با ۸ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۷ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۳.۶ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۳.۰۷ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0