مبین تحلیل
1401/06/05
08:28
#نبض_بازار ❇️ در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و برای دومین روز متوالی سرمایه حقیقی وارد بورس شد. ❇️ روز چهارشنبه ...

#نبض_بازار



❇️ در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و برای دومین روز متوالی سرمایه حقیقی وارد بورس شد.



❇️ روز چهارشنبه بخش بزرگی از پول حقیقی ورودی به سهام تازه وارد استقلال اختصاص داشت و ۵۴ میلیارد تومان وارد این سهم شد.



❇️ سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس نیز امروز در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.



❇️ برخی از ناظران معتقدند ورود پول و استقبال حقیقی‌ها از نماد استقلال همان اتفاق مثبتی است که می‌تواند موجب رشد بازار شود و بازار مدت‌هاست که چشم انتظار یک نیروی مثبت جدید است.



❇️ بازار ارز در هفته قبل یک رفتار سینوسی را تجربه کرد و هیجانات معامله گران فرصت نوسان مناسبی را در بازار فراهم کرد. با این حال در بازار غیررسمی شب گذشته، دلار بار دیگر به کانال ۳۰ هزار تومان بازگشت.



❇️ در بازار طلا و سکه شرایط کمی متفاوت است، تحلیلگران قیمت سکه را با میزان حباب آن می سنجند و بر اساس آن استراتژی بازار را پیش بینی می کنند. کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که در صورت احیای توافق حباب سکه تا محدوده پنج تا ۸ درصدی سقوط خواهد کرد و در محدوده ذکر شده برای خرید انتخاب می شود.



❇️ رئیس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور: مصوبه شورای‌عالی کار درباره افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب شده و از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی به منظور اجرا از شهریورماه امسال ابلاغ شده است.



❇️ خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی: نمودارهای اقتصادی نشان می‌دهد از مهر تا اسفند سال گذشته تورم نقطه‌ای را از ۵۸ درصد به حدود ۳۰ درصد کاهش داده‌ایم.



❇️ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» ادعاهای درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد و گفت به «حداکثر دسترسی و بازرسی در خصوص ایران نیاز داریم»



➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0