دنیای اقتصاد
1399/12/05
20:03
شوک شبکه اجتماعی نوظهور 🟣 بسیاری تصور می‌کردند که نوآوری در شبکه‌های اجتماعی به پایان رسیده و دیگر شاهد یک شبکه اجتماعی جدید نخواهیم بود اما یک شب...

شوک شبکه اجتماعی نوظهور



🟣 بسیاری تصور می‌کردند که نوآوری در شبکه‌های اجتماعی به پایان رسیده و دیگر شاهد یک شبکه اجتماعی جدید نخواهیم بود اما یک شبکه اجتماعی نوظهور به نام «کلاب هاوس» با نوآوری در کمتر از یک‌سال به ارزش یک میلیارد دلاری رسیده است.



🟣 آنچه این شبکه اجتماعی بر مبنای آن بنا شده چیز تازه‌ای نیست: ایجاد اتاق‌های گفت‌وگو برای جمع شدن کاربران با علاقه‌مندی مشترک. اما این شبکه اختصاصا روی گفت‌وگوی صوتی کنفرانس گونه متمرکز شده چیزی که هر چند حوزه کسب‌وکار سال‌هاست اپلیکیشن‌های مختلفی برای آن وجود دارد، اما در شبکه‌های اجتماعی زمین دست نخورده‌ای است.



🟣 کلاب‌هاوس فضایی را دارد که کاربران صرفا به‌طور زنده در یک بحث یا جلسه شرکت می‌کنند و از این‌رو همه چیز در این شبکه در لحظه اتفاق می‌افتد. هیچ گفت‌وگو و جلسه‌ای ثبت نمی‌شود، اما می‌توان برای شرکت در رویدادهای آینده برنامه‌ریزی کرد.



🟣 کلاب‌هاوس قطعا از دستاوردهای عصر کرونا و قرنطینه است در جایی که حضور مجازی افراد به شکل جهانی به رسمیت شناخته شد. از هفته قبل که ایلان ماسک در این شبکه اکانت ایجاد کرد و وارد گفت‌وگو با افراد شد ناگهان توجه بسیاری را به این سمت جلب کرد.



🟣 تعداد زیادی از افراد فعال در سیلیکون‌ولی یا شاغل در صنعت تکنولوژی در سراسر دنیا نیز این شبکه را چیز جدیدی می‌دانند. مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک نیز بدون اعلام قبلی در یک مصاحبه در این اپلیکیشن حضور پیدا کرد و به سوالات مختلفی پیرامون این شبکه پاسخ گفت که همین توجهات زیادی را جلب کرد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/w۵۳۳۰۳



انتهای خبر

0
0