بااقتصاد
1400/06/22
14:47
عرضه اولیه «توسن» روز چهارشنبه به روش ترکیبی

به بهانه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین به روش ترکیبی در روز چهارشنبه ۲۴ شهریور نماد این شرکت را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه ۲۴ شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود. در ادامه به روش عرضه آن و همچنین معرفی و بررسی عملکرد این شرکت می‌پردازیم.


۱۰ درصد از سهام این شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام میگیرد؛ که مرحله اول عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است) و مرحله دوم عرضه به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت است و عرضه هر دو روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.


عرضه به روش ترکیبی عرضه‌ای است که در آن در مرحله اول نسبت مشخصی از ورقه بهادار قابل عرضه به روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شده و در مرحله دوم به قیمت کشف‌شده به روش قیمت ثابت به سایر سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.


همچنین پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه «توسن» توسط سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق‌های مذکور)، تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.



معرفی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین


شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردیده و در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ مورد پذیرش در هیئت پذیرش شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است.


سرمایه شرکت توسن مبلغ ۲۰۴ میلیارد تومان است و در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایهگذاران فنآوری تکوستا است.


این شرکت با جذب و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآمد، امکانات سخت‌افزاری موجود و همچنین دانش فنی به هنگام جهانی توانسته است جایگاه خود را در بازارهای پولی و مالی کشور و زیرمجموعه‌های آن، به نحوی مطلوب توسعه دهد.


محصولات شرکت توسن در اکثر بانک‌های خصوصی و برخی بانک‌های دولتی و بسیاری از موسسات مالی و اعتباری کشور در حال استفاده است.



ترکیب سهامداران


شرکت سرمایه‌گزاران فناوری تک‌وستا با ۴۱ درصد، شرکت تدبیرگران فناوری فردای ایرانیان با ۲۰ درصد، شرکت رسام فناوری پایا با ۱۷ درصد و رامان فناوری آبادیس با ۱۰ درصد سهامدران عمده توسن به شمار می‌روند.



بررسی صورت مالی میاندوره ۶ ماهه شرکت


شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین که سال مالی منتهی به پایان آذرماه دارد، در دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۳۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل قادر به کسب درآمد عملیاتی ۱۲۸ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۹۰ میلیارد تومانی شده است.


از مجموع درآمدعملیاتی حاصل شده شرکت در این دوره ۱۰۸ میلیارد تومان از فروش خدمات پشتیبانی و حدود ۲۰ میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار حاصل شده است.


سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد ۳۲ و ۲۶ درصدی در قیاس با ۶ ماهه سال مالی گذشته به ۳۸ و ۱۸ میلیارد تومان رسیده‌اند.


هزینه‌های مالی شرکت با ۵۰ درصد رشد و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با ۳۶ درصد رشد در این دوره مالی به ترتیب ۱۳ و ۲۲ میلیارد تومان بوده‌اند.


توسن در این دوره ۱۳ میلیارد تومان سود خالص و ۶۵ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده، که ۸۷ درصد نسبت به دوره ۶ ماهه قبل کاهش داشته‌اند.



انتهای خبر

0
0