آکادمی هلاکوئی
1399/10/25
13:40
قیمت Polkadot به رکورد جدیدی رسید و حجم بازار آن از ۱۰ میلیارد دلار گذشت!

قیمت (Polkadot(DOT در ۲۴ ساعت گذشته با رشد…

قیمت (Polkadot(DOT در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۳۸ درصدی به ۱۱.۳۶ دلار رسید. این رمز ارز توانست سقف قیمتی ۱۱.۶ دلار را به ثبت برساند که یک رکورد جدید قیمتی برای آن می باشد.


در نتیجه ی این رشد قیمتی، حجم بازار این رمز ارز برای اولین بار از ۱۰ میلیارد دلار گذشت.


Screen Shot 2021 01 13 at 6.21.08 PM 300x229 - قیمت Polkadot به رکورد جدیدی رسید و حجم بازار آن از 10 میلیارد دلار گذشت!

Polkadot هم اکنون پنجمین رمز ارز برتر از لحاظ حجم بازار می باشد و در رتبه ی چهارم و ششم، ریپل با ۱۳.۳ میلیارد دلار و لایت کوین با ۹.۶ میلیارد دلار می باشند.


Polkadot یک شبکه ی بلاک چینی نسبتا تازه وارد در میان برترین های بازار می باشد. این بلاک چین، تحت رهبری Gavin Wood و Jutta Steiner از شرکت Parity Technologies ساخته شده است. این شرکت در سال گذشته از شرکت های توسعه دهنده ی اتریوم جدا شد و بلاک چین اختصاصی خود را ساخت.


در دسامبر سال ۲۰۱۹(آذر ۹۸)، این شرکت از کلاینت های اتریوم خارج شد. در آن زمان استفاده از این کلاینت، دومین راه آسان برای دسترسی به بلاک چین اتریوم بود. خروج این شرکت، به منظور صرف زمان بیشتر برای ایجاد بلاک چین Polkadot بوده است.


با این وجود، طبق اظهارات Polkadot، این شرکت به عنوان یک پروتکل رقابت کننده با اتریوم، فعالیت نمی کند و فعالیت این بلاک چین به منظور بهبود عملکرد اتریوم می باشد. این بلاک چین به این منظور طراحی شده است تا بتواند چندین تکنولوژی بلاک چین را به یکدیگر متصل کند و ارتباط موثر را میان آن ها شکل دهد. ارز DOT یک ارز یکپاچه و توکن Governance می باشد که برای عملیات رای دهی استفاده می شود و همچنین یک توکن با قابلیت “parachains” می باشد.


از زمان عملیاتی شدن این ارز در ماه می(اردیبهشت)، Polkadot، توجه ها و توسعه های فراوانی را از پروژه هایی مانند Moonbeam که قابلیت قرارداد های هوشمند را فراهم می کند و همچنین KILT که بر روی هویت سنجی دیجیتال کار می کند، داشته است.


این بلاک چین توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار ارز های دیجیتال پیدا کند. در ماه آگوست(مرداد)، این ارز در جایگاه ۱۰ رمز ارز برتر از لحاظ حجم بازار قرار گرفت. یک ماه بعد از آن، حجم بازار این پروژه از ۵ میلیارد دلار هم فراتر رفت.


با رالی قیمتی فعلی، این ارز به یکی از ۵ رمز ارز برتر بازار، تبدیل شده است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Decrypt


انتهای خبر

0
0