ایبنا
1402/03/10
07:01
پیش‌بینی بورس امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به قدری جذاب است که بیم ریزش شاخص کل وجود ندارد.

سید حمید علما ، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: بازار سرمایه مستعد رشد است و تقریبا می‌توان عنوان کرد عاملی که مانع رشد بازار سرمایه باشد، وجود ندارد.



این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: بازار سرمایه در فصل مجامع قرار گرفته است و آن چه از گزارش‌های ماهیانه و سایر خبر‌هایی که به گوش می‌رسد، وضعیت بنیادی شرکت‌های بورسی بهبود یافته است، بنابراین روند شاخص کل بازار سرمایه صعودی خواهد ماند.



این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در کوتاه مدت شاخص کل بازار سرمایه روند ساید خواهد داشت، اما در بلند مدت روند بازار سرمایه صعودی خواهد بود.



این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: به دلیل این که روند شاخص کل بازار سرمایه روندی ساید گونه است، ارزش معاملات بازار سرمایه روند کاهنده در پیش گرفته است، از طرف دیگر طی دو هفته گذشته شاخص کل بورس روند کاهنده و یا به عبارت دیگر روند اصلاحی داشت، در نتیجه حجم و ارزش معاملات کاهش یافته است، اما زمانی که شاخص کل روند جدید صعودی خود را شروع کند، آن زمان است که ارزش معاملات مجددا افزایش خواهد یافت.



این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: یکی از مواردی که بازار سرمایه را نسبت به سایر بازار‌ها جذاب‌تر کرده است، تصویب مالیات بر عایدی سرمایه است، زیرا بازار‌های موازی بازار سهام شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود، اما بازار سرمایه شامل قانون مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود، در نتیجه نقدینگی از بازار‌های موازی خارج شده و به بازار سهام کوچ خواهد کرد.



علما بیان داشت: به نظر من صنایعی که ریالی هستند، مانند شرکت‌های خودرو ساز و بانک‌ها احتمالا بیشترین رشد را در سال جاری خواهند داشت و نقدینگی به این سهم‌ها ورود خواهد کرد.



وی افزود: در مقابل صنایعی که از سوبسید دولت استفاده می‌کنند، به دلیل این که دولت مشکلات مالی عدیده‌ای دارد، سوبسید‌هایی که دولت به شرکت‌ها رائه می‌دهد، با قیمت بالاتر واگذار خواهد کرد، در نتیجه این سهم‌ها مستعد رشد نیستند.



حمید علما در پایان تاکید کرد: بازار سرمایه به قدری جذاب است که احتمال ریزش و یا اصلاح شاخص کل بازار سرمایه تقریبا وجود ندارد.



لازم به ذکر است که در جدول زیر روند معاملات بازار سرمایه را در چند روز گذشته مشاهده می کنید.

انتهای خبر

0
0