آکادمی هلاکوئی
1400/07/25
10:20
تحلیل هفتگی و روزانه کاردانو (ADA)؛ یک شنبه ۲۵ مهر

افزایش قیمت اخیر بیت کوین و اتریوم باعث…

افزایش قیمت اخیر بیت کوین و اتریوم باعث شده است برخی از آلتکوین های خاص به اوج برسند. برای مثال می بینیم که ارزهایی همچون شیبا اینو، پولکادات، MATIC و استلار رالی قدرتمندی را شاهد بوده اند ولی در عین حال، کاردانو نتوانست انتظارات صعودی جامعه را آنگونه که باید برآورده کند. در حقیقت، سومین دارایی دیجیتالی بزرگ جهان هنوز نتوانسته است بر میانگین های متحرک نمایی (EMA) روزانه خود غلبه کند و زیر یک منطقه مقاومت اصلی قرار گرفته است.


نمودار کاردانو 1 - تحلیل هفتگی و روزانه کاردانو (ADA)؛ یک شنبه 25 مهر

نمودار هفتگی کاردانو با این حال، بازرسی دقیق تر نمودارهای روزانه و هفتگی این ارز نشان می دهد که ADA حتی پس از در نظر گرفتن حرکت اخیر قیمتی خود، همچنان در یک مسیر صعودی قرار دارد. در این مقاله نشان خواهیم داد که چرا ADA می تواند پس از غلبه بر برخی از مهمترین مقاومت های خود، رشدی انفجاری داشته باشد.


چهارمین کندل پیاپی با بدنه کوتاه در نمودار هفتگی ADA در حال شکل گیری است. این وضعیت، بلاتکلیفی دوره ای در بازار به دنبال کاهش قیمت از بالاترین سطح ثبت شده آن را برجسته می کند. در حالی که فعالان بازار سرگرم قیمتی بالای ۲ دلار هستند، نباید فراموش کنند که ADA بالاتر از میانگین های متحرک نمایی هفتگی ۲۰ و ۵۰ معامله شده است.


این مطالعه نشان می دهد که ADA علی رغم ماهیت تحکیم شونده خود، هنوز برای سرمایه گذاران جدید، چشم اندازی صعودی داشته و یک سرمایه گذاری جذاب محسوب می شود. علاوه بر این، قرار گرفتن اندیکاتور RSI در سطح ۵۸، ترس از کاهش شدید قیمت را کمتر می کند. با این اوصاف، هفته آینده می تواند فشار فروشی را پس از صلیب نزولی مشاهده شده در اندیکاتور MACD ایجاد کند.


البته در بازه زمانی روزانه، وضعیت کمی متفاوت بود. کانال تنگ ایجاد شده با ترکیب دوگانه میانگین متحرک نمایی ۲۰ (خط آبی) و ۵۰ (خط زرد) از اواخر سپتامبر (اوایل مهر)، پیشرفت قیمت ADA را محدود کرده است.


نمودار روزانه - تحلیل هفتگی و روزانه کاردانو (ADA)؛ یک شنبه 25 مهر

نمودار روزانه کاردانو همانطور که گاوها قدرت خود را برای بستن قاطع قیمت بالاتر از این میانگین های متحرک افزایش می دهند، انتظار می رود حمایت کوتاه مدت موجود در تراز ۲.۰۷ دلار دوباره لمس شود. با بسته شدن قیمت روزانه بالاتر از سطح ۲.۲۵ دلار، ADA مقاومت های ۲.۳۵ تا ۲.۴۶ دلار را به چالش می کشد. شکست موفقیت آمیز قیمت در مرز فوقانی این منطقه می تواند بازگشت به ۳ دلار را به همراه داشته باشد، به شرط آنکه گاوها بتوانند فشار فروش قبلی در منطقه ۲.۸۰ دلاری را خنثی کنند.


اگر گاوها موفق به مقاومت نشده و قیمت به زیر ۲.۰۷ دلار برسد، به دلیل عدم وجود سطوح حمایتی قوی، می توان افت بیشتری را انتظار داشت. در این حالت، گاوها امیدوار خواهند بود حرکت خود را بین سطوح ۱.۸۳ تا ۱.۸۸ دلار از سر بگیرند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0