آکادمی هلاکوئی
1401/04/28
10:30
سنگاپور به دنبال تقویت مقررات رمزارزی

سنگاپور به دنبال این است که چارچوب مقررات…

سنگاپور به دنبال این است که چارچوب مقررات رمزارزی را گسترش دهد و با ادعاهایی مبنی بر اینکه برخی از شرکت های ورشکست شده دیجیتال در این دولت شهر از نظر قانونی مورد تایید قرار گرفته بودند ، مخالفت کرد.


راوی منون(Ravi Menon)، مدیر عامل سازمان پولی سنگاپور(MAS) پس از انتشار گزارش سالانه بانک مرکزی این کشور در روز سه‌شنبه، طی یک سخنرانی عنوان کرد که قصد دارد در چند ماه آینده اقدامات و گام های پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد.


وی در پاسخ به سوالات افزود: اصلاحیه مقررات ممکن است شامل محدودیت شدیدتر دسترسی سرمایه‌گذاران حقیقی به رمزارزها و گسترش چارچوب مقررات برای پوشش فعالیت‌های بیشتر در این حوزه باشد.


آقای منون با اشاره به ترافورم لبز (Terraform Labs) ،بنیاد لونا ، صندوق پوشش ریسک تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) و شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال والد (Vauld) عنوان کرد که بر اساس گزارشات ،برخی از بازگران حوزه کریپتو که تحت فشار هستند و در این دولت شهر مستقر هستند ، «ارتباط چندانی با مقررات رمزارزی سنگاپور ندارند».


با توجه به اینکه ارزش بازار رمزارزها در پی آغاز چرخه سیاست های پولی انقباضی در جهان ، بالغ بر یک تریلیون دلار کاهش یافت ،برخی از شرکت‌های رمزارزی که با سنگاپور در ارتباط بودند ، در سال جاری میلادی سقوط کردند ویا تحت فشار شدید مالی قرار گرفتند.


صندوق پوشش ریسک تری اروز کپیتال در این ماه اعلام ورشکستگی کرد. پیش از این نیز به دلیل ارائه اطلاعات نادرست و فراتر از حد مجاز از سوی سازمان پولی سنگاپور مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.


آقای منون عنوان کرد که این صندوق به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت قانون مند نشده بود و مدیریت وجوه خود را در سنگاپور را متوقف کرده بود.


وی همچنین افزود که ترافورم لبز (Terraform Labs) و بنیاد گارد لونا نیز دارای مجوز رسمی از سوی MAS نبودند. همچنین این شرکت ها برای هیچ مجوزی اقدام نکرده بود.


مقامات سنگاپور مدت‌هاست که صنعت کریپتو را با احتیاط کامل مورد پذیرش قرار می دهند و تنها به ۱۴ شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت با رمزارز را به صورت محلی داده اند.


این دولت شهر هم اکنون در حال تشدید قوانین سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها است.


بنا بر اعلام آقای منون، بانک مرکزی این کشور در ماه آینده طی سمیناری ،موضع خود در رابطه با مقررات رمزارزی شفاف خواهد کرد.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: bnnbloomberg


انتهای خبر

0
0