بورس۲۴
1401/06/15
15:56
۴۱ سرمایه‌گذار واجد شرایط سهام پخش رازی را خریدند

بازار فرابورس ایران در میانه شهریورماه میزبان عرضه اولیه ۶ درصد از کل سهام شرکت پخش رازی بود تا شرکت دیگری از صنعت دارویی به گردونه معاملات سهام این صنعت در فرابورس اضافه شود.

41 سرمایه‌گذار واجد شرایط سهام پخش رازی را خریدند

بورس۲۴ : بازار فرابورس ایران در میانه شهریورماه میزبان عرضه اولیه ۶ درصد از کل سهام شرکت پخش رازی بود تا شرکت دیگری از صنعت دارویی به گردونه معاملات سهام این صنعت در فرابورس اضافه شود.


سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه در بازار اول فرابورس تعداد ۶۰ میلیون سهم شرکت پخش رازی به خریداران که سرمایه‌گذاران واجد شرایط بودند، عرضه شد و از ۸۰ متقاضی خرید، ۴۱ سرمایه‌گذار واجد شرایط موفق به افزودن سهام این شرکت به پرتفوی خود شدند.


بر اساس اطلاعیه عرضه، دامنه قیمت در این عرضه اولیه ۱۴ هزار و ۳۴۵ ریال تا ۱۹ هزار و ۱۵ریال در نظر گرفته شده بود. در این عرضه اولیه که به روش ثبت سفارش انجام گرفت، کمترین قیمت معامله‌شده ۱۶ هزار و ۵۵۰ ریال و بیشترین قیمت معامله شده ۱۹ هزار و ۱۵ ریال در سامانه معاملات ثبت شد. همچنین متوسط موزون قیمت معاملات نیز ۱۸ هزار و ۲۰۵ ریال رقم خورد.


در عرضه اولیه نماد «درازی»، شرکت‌های صنعتی کیمیدارو، شرکت جابرابن حیان و شرکت داروسازی اسوه به عنوان متعهدین عرضه ایفای نقش کردند. شرکت کارگزاری بانک ملی مشاور عرضه و شرکت تامین سرمایه نوین نیز رکن متعهد خرید را بر عهده داشتند. همچنین بازارگردانی عرضه «درازی» به عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی بود.


پیش‌تر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه ویژه معرفی ظرفیت‌های «درازی» که در فرابورس برگزار شد، ارسلان کاظم‌پور مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه شرکت پخش رازی موفق به کسب عنوان چهارمین شرکت توزیع دارو در کشور شده است، در خصوص سود خالص این شرکت، گفته بود: میانگین سود خالص شرکت‌های پخش حدود سه چهار درصد است و معمولا رازی هم همیشه در این محدوده استاندارد است. ضمن آنکه موجودی شرکت از ۶۶ روز سال ۹۷ به ۳۹ روز در سال ۱۴۰۰ رسیده که نشان از گردش مناسب کالاست بدین معنی که کالا در انبار نمی‌ماند و به خوبی و به سرعت توزیع می‌شود.

انتهای خبر

0
0