بورس پرس
1400/03/08
10:25
دستاوردهای "آریا" پس از حضور در بورس + پیش بینی سود ۱۱۰ میلیون دلاری

مدیرعامل پلیمر آریاساسول با اشاره به دستاوردها و کسب بازدهی ۱۹۸.۳ درصدی طی سال گذشته از پیش بینی سود ۱۱۰ میلیون دلاری با آغاز مرحله اجرایی دو پروژه جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، امیر حسین بحرینی با اشاره به عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریا ساسول و کشف قیمت ۶۵۱۱۹ ریال برای هر سهم در اوایل خرداد سال گذشته گفت: ارزش بازار شرکت در روز عرضه اولیه ۲۹.۸ هزار میلیارد تومان بود و برای سهامداران عمده از این عرضه ۱.۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش دارایی بدست آمد.


وی افزود: این تامین مالی فرصتی در اختیار سهامداران عمده قرار داد که در سایر پروژه های در دست اجرا صرف شود و در زمان خود رکورد جدیدی را ثبت کرد که می‌توان به استقبال ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲ نفری در روز عرضه اولیه اشاره به نحوی که توسط مدیریت بازار دو بار زمان عرضه اولیه را تمدید کرد تا در نهایت در میان استقبال بی سابقه سهامداران عرضه "آریا" محقق شد.


اولین پذیرش سهام ممتاز


این مقام مسئول ادامه داد: در این رویداد برای نخستین بار سهام ممتاز برای شرکت های پذیرفته شده در تاریخ بازار سرمایه با ورود "آریا" شکل گرفت و توانست در بین ۶ نماد برتر فرابورس حضور یابد ضمن اینکه این روش مسیر جدیدی را برای سایر صاحبان بنگاه ها که دغدغه تداوم مدیریت شرکت را دارند و این مسئله مانع عرضه سهام آنها و تعمیق بازار سرمایه می شود را رفع کرد.


بحرینی با اشاره به گذشت یکسال از عرضه اولیه سهام این شرکت عنوان کرد: سهامداران وفادار که از روز عرضه اولیه روی سهام آریا ساسول سرمایه گذاری کردند با توجه به قیمت پایانی سهم و طبق سرمایه جدید و سودهای تقسیم شده در مجامع ۱۹۸.۳ درصد بازدهی کسب کردند. حتی در مجمع سالانه که به تازگی برگزار شده تاکید شد سود از طریق سامانه سجام پرداخت و از امروز توزیع شود.


افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی


وی اضافه کرد: برگزاری مجمع سالانه برای عملکرد سال مالی ۹۸ در تیر سال قبل و تصویب تقسیم ۴ هزار میلیارد تومان سود نقدی (۹۰ درصد سود قابل تقسیم) بین صاحبان سهام و پرداخت سود سهام حدود ۳.۱ میلیون سهامدار حقیقی در کمتر از دو هفته از زمان برگزاری مجمع در سال گذشته رخ داد. همچنین افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته مصوب مجمع فوق‌العاده در ۱۵ دی سال ۹۹ قابل توجه بود .


کسب رتبه های برتر


مدیرعامل پلیمر آریا ساسول از ثبت رکورد بالاترین مقدار تولید در سال ۹۹ به میزان ۱.۹ میلیون تن و تولید ۳۹۲ هزار تن در واحد پلی‌اتیلن سنگین و ۳۸۶ هزار تن در واحد پلی‌اتیلن سبک خبر داد و گفت: در این روند کسب رتبه های اول و دوم تولید در میان شرکت های ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلنی در سال ۹۹ همانند سال ۹۸ همراه با کسب رتبه دوم پوشش ظرفیت تولید سالانه شرکت های الفینی با تولید بیش از ۱.۰۲ میلیون تن اتیلن محقق شد.


وصول کامل مطالبات و رشد سود آوری


بحرینی با اشاره به رشد ۱۰۱ درصدی درآمد و عبور از ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ نسبت به سال قبل و وصول کامل مطالبات حاصل از فروش محصولات تصریح کرد: در این خصوص بالاترین رکورد سودآوری خالص ریالی و ارزی در تاریخ شرکت با تحقق ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳۰ میلیون دلار به ثبت رسید. رشد ۱۶۳ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل، دستیابی به حاشیه سود خالص ۶۱ درصدی در سال ۹۹ در مقایسه با حاشیه سود ۴۷ درصد سال ۹۸ از دیگر اتفاقات مهم بود که در یک سال اخیر محقق شد.


به گفته وی، کسب رتبه اعتباری AA- و دستیابی به بالاترین رتبه اعتباری ایران برای نخستین بار در ایران و دریافت گزارش مطلوب و بدون بند از حسابرس و بازرس قانونی با وجود بزرگی کسب و کار برخی دیگر از مهمترین دستاوردهای آریا ساسول بعد از عرضه اولیه در بازار سرمایه بشمار می‌آیند. همچنین با


آغاز مرحله اجرایی طرح احداث واحد جدید ۳۰۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین و متوسط و مرحله اجرایی پروژه جداسازی محصول جانبی C۳+، امید می رود این طرح ها بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار به سود شرکت بیفزایند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0