تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/29
14:42
#حمل_و_نقل #ریلی در میان شرکت های حمل و نقل ریلی، 6 نماد حضور دارند. این شرکت ها به دلیل کرونا آسیب جدی در درآمد خود دیده اند. برخی از شرکت های حم...

#حمل_و_نقل #ریلی



در میان شرکت های حمل و نقل ریلی، ۶ نماد حضور دارند. این شرکت ها به دلیل کرونا آسیب جدی در درآمد خود دیده اند. برخی از شرکت های حمل و نقل ریلی که فعالیت آن ها در زمینه قطارهای مسافرتی بوده، در بهار ۹۹ عملا هیچ فعالیتی نداشتند.



اگر درآمد این شرکت ها را فصلی نگاه کنیم، شیب تندی در درآمد آن ها مشاهده می کنیم. به طور مثال فعالیت #حپارسا تحت تاثیر کرونا نبوده چون ماهیت خدمات آن، مسافری نیست.



#حآفرین #حسیر به نظر می رسد که تحت تاثیر قرنطینه های کرونایی بوده اند لذا درآمد انتظاری سال ۱۴۰۰ آن ها چند برای سال ۱۳۹۹ است البته این لزوما به این معنا نیست که p.e آن ها هم بسیار خاص باشد.



در سال ۹۹ این شرکت ها ۲همت درآمد داشتند. طی سال ۱۴۰۰ به ۳.۲۲همت درآمد می رسند. حاشیه سود #حپارسا #حسیر #حآفرین با شیب تندی در مسیر صعودی است که احتمالا #حپارسا به دلیل دریافت افزایش نرخ مربوط به حمل کالا باشد و دو شرکت دیگر به دلیل رشد حجم عملیات.



هزینه عمومی اداری ۶۰میلیارد تومانی سال ۹۹ به ۸۰میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید. هزینه مالی ۴۶میلیارد تومانی را نیز در سال ۱۴۰۰ تغییر محسوس نمی کند.



#توریل در سال ۹۹ سایر درآمدهای عملیاتی با اهمیتی داشته که فرض کردیم تکرار نمی شود. در #حسیر و #حآفرین هم تاحدودی همین شرایط وجود دارد.



پایین ترین p.s fw را #حپارسا خواهد داشت که حدود ۲.۸ است. #حسیر از همچنان p.e fw بالایی خواهد داشت اما #حپارسا به p.e fw زیر ۱۰ می رسد. #حآفرین و پس ازان #حریل در تلاش هستند تا p.e ttm ۲۵-۳۰ واحدی خود را به مرز ۱۵ واحد برسانند که به نظرم با شیب درآمد فعلی این امر محقق می شود.



حجم درآمد حآفرین باید در گزارش ماهانه های بعدی دنبال شود چون در بخش مسافری، خدمات جدیدی دارد و حاشیه سود آن نیز صعودی است.

انتهای خبر

0
0