بورس پرس
1400/10/01
00:00
مجوز افزایش سرمایه ۲۵ تا ۱۰۵۲ درصدی شستا، دو بانک و دو شرکت صادر شد

شستا، دو بانک و دو شرکت دیگر، مجوز افزایش سرمایه ۱۴۳، ۱۹۸، ۲۵ ، ۱۰۵۲ و ۱۰۰ درصدی را از سه محل سود انباشته، تجدید ارزیابی و اندوخته گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،شرکت های بیمه سامان، بانک سامان، سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بانک پاسارگاد به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۴۳، ۱۹۸، ۲۵ ، ۱۰۵۲ و ۱۰۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، "بساما" سرمایه فعلی را از ۲۰۵.۵ به ۵۰۰ میلیارد تومان می رساند. ۲۴۴.۴ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بیمه ای از محل سود انباشته و ۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و رعایت مقررات بیمه مرکزی می شود.


همچنین مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۵۰۰ به هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


سرمایه فعلی "سامان" نیز از ۱.۱۵ به ۳.۴ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این بانک حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالاهای ایرانی و اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۳.۴ به ۴.۸ هزار میلیارد تومان از دو محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان و بانک مرکزی نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


همچنین "وتوس" سرمایه فعلی را از ۱۶۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اجرای طرح و توسعه می شود.


سرمایه فعلی "شستا" هم از ۱۴.۲ به ۱۶۳.۶ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این هلدینگ بورسی از محل تجدید ارزیابی و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


در این میان، "وپاسار" سرمایه فعلی را از ۶.۵ به ۱۳.۱ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف افزایش سقف اعطای تسهیلات، بهبود نسبت ها و توسعه خدمات بانکی می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0