ارز دیجیتال
1401/06/12
00:00
ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین در حال افزایش است؛ نشانه تغییر روند؟

خروج حدود ۲تریلیون دلار سرمایه از بازار پس از پایان روند صعودی در ۹ ماه گذشته، افت شدید ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به همراه داشت. با این حال، هنوز هم نمی‌توان با اطمینان گفت که بازار به...

خروج حدود ۲تریلیون دلار سرمایه از بازار پس از پایان روند صعودی در ۹ ماه گذشته، افت شدید ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به همراه داشت. با این حال، هنوز هم نمی‌توان با اطمینان گفت که بازار به انتهای چرخه نزولی خود رسیده است یا نه. در این شرایط، بررسی رفتار سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌تواند به ما در پیداکردن جواب این سؤال کمک کند.


به گزارش کریپتو اسلیت، تجزیه‌وتحلیل داده‌های آنچین (درون‌زنجیره‌ای) ، احساسات عموما مثبت سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین را نشان می‌دهد. با این حال، مقایسه شاخص حجم بیت کوین‌های در ضرر با سال‌های گذشته، بیانگر این است که قیمت بیت کوین هنوز به پایین‌تر حد خود نرسیده است.


حجم بیت کوین‌های در ضرر هولدرهای بلندمدت

هولدرهای بلندمدت (LTH) کسانی هستند که بیت کوین‌های خود را بیش از ۱۵۵ روز نگهداری کرده‌اند. بر اساس داده‌های گذشته، معمولا تسلیم‌شدن هولدرهای بلندمدت بیت کوین با پایین‌ترین قیمت یا کف هر چرخه بازار همراه بوده است.


نمودار زیر، حجم دارایی در ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین طی ۱۱ سال گذشته را نشان می‌دهد. زمانی که در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد بیت کوین‌های در ضرر این هولدرها از ۵میلیون واحد فراتر رفت، روند صعودی قیمت با فاصله زمانی کمی از آن، آغاز شد.


شاخص حجم بیت کوین‌های در ضرر هولدرهای بلندمدت در حال نزدیک‌شدن به این آستانه است؛ با این حال، هنوز از آن فراتر نرفته است. این اتفاق نشان می‌دهد که بازار همچنان به پایان روند نزولی خود نرسیده است و سرمایه‌گذاران بیت کوین باید زمان بیشتری منتظر بمانند.


عرضه کل بیت کوین‌های در ضرر هولدرهای بلند مدت

عرضه کل بیت کوین‌های در ضرر هولدرهای بلند مدت

سود و زیان باندهای بازگشتی

شاخص سود و زیان باندهای بازگشتی (Profit and Loss by Return Bands)، دردی را به تصویر می‌کشد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین در حال حاضر تحمل می‌کنند. این شاخص، رفتار خرج‌کردن گروه‌های مختلف بازار را نشان می‌دهد که با توجه به میزان سود یا زیان تحقق‌یافته به باندهای رنگی متخلفی تقسیم شده‌اند.


این داده‌ها به‌صورت درصدی از ارزش بازار ارائه می‌شود. برای مثال، مثبت ۰.۵ نشان می‌دهد که کل سود تحقق‌یافته هولدرهای بلندمدت، برابر ۰.۵درصد از ارزش کل بازار بیت کوین در آن نقطه از زمان بوده است.


این سود یا زیان با ضرب ارزش بیت کوین در قیمت فروخته‌شده منهای قیمت خرید آن به دلار محاسبه می‌شود. سپس، این محاسبات برای تمام سکه‌های خرج‌شده انجام و با یکدیگر جمع می‌شوند تا به باندهای بازگشتی تقسیم شوند.


نمودار زیر عمق منطقه تسلیم هولدرهای بلندمدت را نشان می‌دهد. با این حال، سطح باند پایینی در حال حاضر حدود منفی ۰.۰۷ است. این رقم همچنان با منفی ۰.۱۲ سال ۲۰۱۵ و منفی ۰.۱۴ سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد.


سود و زیان باندهای بازگشتی هولدرهای بلندمدت بیت کوین

سود و زیان باندهای بازگشتی هولدرهای بلندمدت بیت کوین.

تغییرات موجودی هولدرهای بلندمدت

تغییرات خالص موجودی هولدرهای بلندمدت، به توزیع توکن‌های نقدشده هولدرهای بلندمدت یا انباشت توکن‌های جدید توسط آنها اشاره دارد.


نمودار زیر تغییرات توزیع یا انباشت موجودی دارندگان بلندمدت در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد که در مقایسه با سال‌های قبل کمتر است. این نمودار نشان‌دهنده بی‌اعتمادی زیاد سرمایه‌گذاران بلندمدت به بازار در بحبوحه شرایط بد اقتصاد کلان است.


میزان انباشت هولدرهای بلندمدت بیت کوین در ماه اوت (مرداد) به بالاترین سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۲ رسیده است. از جنبهٔ احساسات بلندمدت به بیت کوین، این رفتار می‌تواند نشانه‌ای دلگرم‌کننده باشد.


تغییرات موجودی هولدرهای بلندمدت

تغییرات موجودی هولدرهای بلندمدت بیت کوین.

انتهای خبر

0
0