سنا
1400/11/16
14:06
برتری بدون رقیب سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی

طی هفته دوم بهمن ۱۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۱۷ گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۲۱۶.۶ میلیارد تومان دادوستد شد. در این مدت، گواهی سپرده سیمان توانست با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر داراییهای پایه، در صدر معاملات از نظر حجم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بازراسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر، بازار مالی بورس کالای ایران شاهد معامله ۹ میلیون و ۶۵۴ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش ۵.۱ میلیارد تومان بود. گواهی سپرده سیمان با سهم ۷۵ درصدی از حجم کل معاملات هفتگی، رتبه اول را کسب کرد.


زعفران نگین نیز با جا به جایی یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۲۴ گواهی سپرده کالایی با ارزش بیش از ۶۶ میلیارد تومان، مقام دوم را از نظر حجمی به دست آورد. زعفران نگین هم ۱۵ درصد از حجم و ۳۱ درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داد.


معامله گران در این هفته همانند هفته‌های گذشته بالاترین ارزش معاملاتی را در نمادهای گواهی سپرده سکه طلا رقم زدند؛ به طوری که ۶۷ درصد از ارزش کل بازار متعلق به دارایی مذکور بود و ارزش معامله یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر سکه طلا به رقمی بالغ بر ۱۴۴.۵ میلیارد تومان رسید. سکه طلا با این آمار معاملاتی توانست ۶۷ درصد از ارزش کل و ۹ درصد از حجم کل بازار را در اختیار بگیرد.


ارزش معامله ۱۳ هزار و ۹۱۸ گواهی سپرده برنج نیز به رقم ۸۵۰ میلیون تومان رسید و در نماد انبارهای زیره سبز تعداد ۴۸۹ گواهی سپرده کالایی به ارزش حدود ۴۴.۲ میلیون تومان دست به دست شد.


در نمادهای معاملاتی سه دارایی پایه نخود، پسته فندقی و بادامی و کشمش در مجموع ۱۸۶ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۱۳.۸ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.


انتهای خبر

0
0