آکادمی هلاکوئی
1399/10/22
14:33
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۲ دی)

بالاخره روند اصلاحی که مدت ها منتظر آن…

بالاخره روند اصلاحی که مدت ها منتظر آن بودیم بازار ارزهای رمزنگاری شده را فراگرفت و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش این بازار کاست. بیت کوین به زیر ۳۳۰۰۰ دلار سقوط کرد و اکثر کوین های جایگزین با افت گسترده دو رقمی قیمت روبرو شدند.


۹ هزار دلار در یک روز از ارزش بیت کوین کم شد


پس از سپری کردن ۱۰ روز اول سال با نوسانات بسیار زیاد و شکست رکورد ۴۰۰۰۰ دلاری و رسیدن به مرز ۴۲۰۰۰ دلار، بیت کوین روند نزولی خود را شروع کرد.


در روزهای پایانی هفته، BTC دوباره بالای ۴۰۰۰۰ دلار در نوسان بود و حتی به رکورد جدیدی رسید. با این وجود، در ۲۴ ساعت گذشته، با روی کار آمدن خرس ها اوضاع به سرعت تغییر کرد.


بیت کوین قبل از بازیابی سطح ۳۹۰۰۰ دلار، ابتدا تا حدود مرز ۳۵۰۰۰ دلار ریزش کرد (در Bitstamp) . هرچند این افت قیمت پایان کار نبود و BTC با سقوط بیشتری همراه شد.


کف قیمت روزانه بیت کوین در سطح ۳۲۴۰۰ دلار به ثبت رسید و به این ترتیب ۹۰۰۰ دلار ریزش ظرف ۲۴ ساعت برای آن رقم خورد. با این وجود، این دارایی اندکی از این ضرر را جبران کرده و در حال حاضر با قیمت ۳۵۵۰۰ دلار معامله می شود.


دلیل احتمالی پشت این تحولات می تواند انتشار خبر مسدود شدن معاملات ارزهای رمزنگاری از سوی موسسه بانکی HSBC انگلیس باشد.


نموداربیتکوین 1 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (22 دی)

حمام خون در بازار آلتکوین ها


همانطور که معمولا در پی وقوع یک اصلاح گسترده در بازار شاهد هستیم، وضعیت آلتکوین ها به مراتب بدتر از BTC است. پس از رشد چشمگیر دیروز، امروز بیشتر کوین های جایگزین با ریزش دو رقمی روبرو شده اند.


دیروز اتریوم تا رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود تنها چند دلار فاصله داشت، اما با ۱۷ درصد کاهش، قیمت این ارز به ۱۱۰۰ دلار رسید. ریپل که داشت زیان های ناشی از شکایت SEC را تاحدودی جبران می کرد به یکباره با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شد که قیمت آن را به ۰.۲۸ دلار رساند.


Bitcoin Cash (-۲۰٪) ، Binance Coin (-۱۰٪) ، Chainlink (-۱۷٪) ، Polkadot (-۱۷٪) ، Cardano (-۱۷٪) ، Litecoin (-۲۱٪) ، و Stellar (-۲۰٪) ) نیز امروز قرمزپوش هستند.


قیمت ایاس نیز پس از استعفای جان لاریمر از سمت مدیریت اجرایی Block.one، بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت.


Maker (-۳۵٪), Bitcoin SV (-۳۳٪), Nano (-۳۰٪), Status (-۲۸٪), Verge (-۲۷٪), NXM (-۲۷٪), Loopring (-۲۵٪), Band Protocol (-۲۵٪) و Crypto.com Coin (-۲۵٪) نیز همگی ریزش دو رقمی داشته اند.


در نهایت، سرمایه تجمعی بازار دارایی های رمزنگاری بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سقوط کرده و به زیر ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0