اقتصاد آنلاین
1400/06/17
16:40
راهنمای خرید لاستیک مناسب برای ال ۹۰ ( تندر۹۰ )

رنو از دیروز تا امروز

رنو یک خودروساز فرانسوی است که در پایان قرن نوزدهم (در ۱۸۹۸) توسط سه برادر: لوئیس ، مارسل و فرناند تاسیس شد. این شرکت به طور پیوسته رشد کرد و به عنوان یک خودروساز نوآور شهرت یافت. رنو ال ۹۰ یا تندر ۹۰ که بنام لوگان نیز شناخته می شود، یکی از خودرو های محبوب این خودروسازی است که در اروپای شرقی، خاورمیانه و آسیا طرفداران بسیاری دارد. ال ۹۰ با قدرت موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۱۰ اسب بخاری و تجهیزات الکتریکی تنها برای ایران تولید میشد و برای کشور های دیگر مانند رومانی، مدل ساده تر و قدرت موتور ۱۴۰۰ سی سی تولید شد. در زمان عرضه ال ۹۰، قیمت بنزین در ایران بسیار پایین بود و مردم نیز به حجم موتور و قدرت آن اهمیت بیشتری میدادند. اگر چه ساختار ال ۹۰ بسیار بزرگ و سخت به نظر می رسید اما در تصادفات سنگین محافظت خوبی از خود نشان میداد. از همین رو خودرو رنو ال ۹۰ بسیار مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته بود و فروش بالایی داشت.


زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکت‌های خارجی همکاری‌های خود را قطع کردند، تولید ال۹۰ نیز متوقف شد و رنو فعالیت های خود را در کشور ایران به حالت تعلیق درآورد. به همین دلیل خودرو سازهای ایرانی شروع به تولید و عرضه ال ۹۰ ساخت ایرانی در بازار کردند. برخی از این خودروها در بازار محبوب بودند یا در هنگام عرضه مورد تحسین قرار گرفتند ، اما به دلیل بالا رفتن قیمت ها و کاهش کیفیت رفته رفته با نظرات منفی روبرو شدند و موانع داخلی و خارجی باعث کاهش پیشرفت این خودرو شدند، اما پس از مدتی و با عادت کردن مردم به این خودرو، انتقادات کم کم فروکش کرد و ال ۹۰ دوباره جایگاه خود را در بازار خودرو ایران بدست آورد.


بهترین لاستیک برای ال ۹۰

بسیاری از افراد به دلیل نام خوب و موتور شناخته شده، ال ۹۰ را بعنوان خودرو خانواده و مناسب برای سفرهای برون شهری انتخاب میکنند ولی آیا با توجه به کاهش کیفیت و طراحی ضعیف به ایمنی و عملکرد آن نیز اهمیت میدهند؟


برای پاسخ به این سوال بایستی برخی از نکات کلیدی را رعایت کرد. یکی از مهمترین ملاحظاتی که باید به کار برد، کیفیت لاستیکی می باشد که برای ال ۹۰ در نظر میگیریم. هر قسمت از وسیله نقلیه یک هدف را ارائه می دهد، اما یکی از مواردی که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد لاستیک های خودرو می باشد. در صورتی که داشتن لاستیک مناسب برای یک خودرو می تواند مصرف سوخت، عملکرد رانندگی و ایمنی وسیله نقلیه را بهبود ببخشد. مسلما ویژگی های ایمنی بیشترین اهمیت را برای خریداران تایر دارد، به ویژه برای کسانی که در هنگام رانندگی اکثرا خانواده در کنارشون قرار می­گیرند.


وقتی از کیفیت و ایمنی لاستیک صحبت میکنیم ناخودآگاه در ذهن ما لاستیک های خارجی خطور میکند ولی به دلیل طرز فکر غلط، آن را از خود دور میکنیم. بیشتر مردم تصور میکنند لاستیک های خارجی فقط مختص به خودروهای لوکس و برندهای خارجی هستند و یا اینکه آنان فکر می کنند لاستیک های خارجی بسیار پرهزینه هستند! در حالیکه امروزه با گران شدن هر چند وقت یکبار لاستیک های ایرانی، قیمت نهایی آن ها با هم برابر میشود و با توجه به تجهیزات ایمنی، راحتی، طول عمر زیاد و مزیت هایی که تایرهای خارجی ارائه می دهند، خریدی پرفایده و سودمند خواهد بود.


2

مجموعه لاستیک سازی نکسن به عنوان اولین شرکت تولیدکننده لاستیک در کشور کره جنوبی، یکی از بهترین و مناسب ترین تایرها برای خودرو های ایرانی با توجه به شرایط آب و هوایی و جاده ای می باشد. لاستیک نکسن از عملکرد فوق العاده ای برخودار است و برای خودرو رنو ال ۹۰ بسیار مناسب بوده و می توان با استفاده از این تایر به تقویت ایمنی و قدرت حفاظت ال ۹۰ ایمان پیدا کرد. همچنین لاستیک تراینگل در بین برندهای خارجی و شناخته شده با توجه به کیفیت و تنوع سایزی که دارا می باشد را می توان برای خودرو ال ۹۰ در نظر گرفت. لاستیک تراینگل یکی از برندهای مطرح چینی می باشد که عنوان بهترین لاستیک چینی را از آن خود کرده است و بعنوان رقیبی برای لاستیک های کره ای و اروپایی در حال فعالیت می باشد و قیمت آن برای ال ۹۰ نسبت به تایرهای خارجی دیگر مقرون به صرفه تر می باشد.


3

از آنجا که درباره قیمت تایرهای خارجی صحبت شد، ناگفته نماند، قیمت لاستیک ال ۹۰ در ایران با توجه به کیفیت و عملکرد متفاوت برندهای مختلف تایرها، یکسان نمی باشد. ولی باید این مهم را در نظر داشت که ارزشمندی لاستیک نکسن و تراینگل برای ال ۹۰ یک سر و گردن بالاتر از بقیه تایرها می باشد و هزینه پرداخت شده در مقابل سلامتی و آسایش در هنگام رانندگی بسیار ناچیز می باشد.


در پایان با توجه به اهمیت خرید تایرهای درجه یک و با کیفیت خارجی، خرید از فروشگاه معتبر یک فاکتور مهم برای خرید و انتخاب لاستیک می باشد. همانطور که می دانیم فروشگاه­های بسیاری بعنوان نماینده و یا واسط فروش این دو تایر خارجی در کشور فعالیت میکنند که براحتی نمی توان به آن­ها اعتماد کرد و ممکن است این مسئله یکم دشوار به نظر برسد. برای بهتر نزدیک شدن به فرایند خرید لاستیک می توان فروشگاهی را انتخاب کرد که نیازهای اولیه مانند بررسی تایرها باهم و کسب اطلاعات در مورد کیفیت آن­ها را فراهم آورد و برای اطمینان از خرید دارای نماد اعتماد و نشان­های کسب و کار تجارت و از همه مهمتر مورد نظر مثبت از سوی دیگر مشتریان و مصرف کنندگان باشد.


فروشگاه اینترنتی هایپرتایر با ایجاد راه حلی برای برطرف کردن نیازهای خریداران و بهبود و سرعت بخشیدن به روش های خرید آن­ها، توانسته در این سال­ها بعنوان نماینده فروش لاستیک های ایرانی و خارجی درجه یک از جمله لاستیک نکسن و لاستیک تراینگل، مورد استقبال مردم و مصرف کنندگان قرار بگیرد و با راهنمایی و کمک به آن­ها خریدی مطمئن و راحت را به ارمغان بیاورد.

انتهای خبر

0
0