بورس۲۴
1402/01/07
17:13
چراغ سبز حقیقی ها به بازار برای ادامه روند صعودی

ورود ۲۲۸ میلیارد تومان پول خرد تازه نفس به بازار خروج ۲۲۵ میلیارد تومان پول خرد از درآمد ثابت ها افزایش ۱۹ درصدی ارزش معاملات خرد رشد دو برابری تعداد صف های خرید و کاهش ۶۱ درصدی صفوف فروش

چراغ سبز حقیقی ها به بازار برای ادامه روند صعودی

بورس۲۴ : نیمه اول بازار امروز با قدرتنمایی عرضه کنندگان همراه بود اما در نیمه دوم خریداران به فروشندگان غلبه کردند. پس از اتمام زمان رسمی بازار، ۱۶۳ صف خرید در ماشین باقی ماند در حالی که تنها ۱۹ صف فروش برای فردا در سیستم حفظ شد. این در حالی است که دیروز بازار با ۷۵ صف خرید و ۴۹ صف فروش به پایان رسیده بود. تعداد صفوف خرید بازار نسبت به دیروز بیش از دو برابر شده اما ۶۱ درصد از تعداد صفوف فروش بازار کاسته شده است.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به روز قبل به ۹،۱ همت رسید. بیشترین ارزش معاملات را گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، بانک ها و موسسات و محصولات شیمیایی رقم زدند. حقیقی ها ۲۲۸ میلیارد تومان سرمایه به بازار تزریق کردند اما در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار شاهد خروج بیش از ۲۲۵ میلیارد تومانی نقدینگی از سوی حقیقی ها بودیم.


عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی به ترتیب سامانح، کرمان، حکشتی، وبصادر، شتران، ومعادن، فزر، فملی، اهرم و خودرو بودند. نمادهای وپاسار، وکغدیر، خبنیان، آگاس، ذوب، وغدیر، کگل، آرام و شبندر نیز با بیشترین خروج پول خرد و عمده ترین حمایت از سوی حقوقی ها همراه شدند.


ارزش معاملات خرد با احتساب معاملات صندوق های سهامی قابل معامله به ۹,۹ همت رسید. تراز پول خرد بازار حدود ۱۸۰ میلیارد تومان مثبت شد.


امروز شاخص کل بیش از ۱۰ هزار واحد معادل ۰,۵۲ درصد رشد کرد و تا ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحد ارتقا یافت. نمادهای تاپیکو، شپنا، حکشتی، اخابر، بوعلی و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اما وغدیر عمده ترین اثر منفی را داشت.


شاخص هموزن هم با افزایش بیش از ۵ هزار واحدی ۰,۹۷ درصد رشد کرد و خود را به بالای ارتفاع ۵۹۸ هزار واحد رساند. شاخص فرابورس نیز ۲۶۰ واحد مثبت خورد. نمادهای آریا، فجهان، فزر، زاگرس، صبا و دی بیشترین نقش مثبت و هرمز عمده ترین نقش منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.


در مجموع داد و ستدهای امروز، حقیقی ها ۸۲,۳ درصد از خریدها و ۸۰,۱ درصد از فروش ها را انجام دادند. حقوقی ها در بخش خرید به میزان ۱۷,۷ درصد و در بخش فروش ۱۹,۹ درصد مشارکت داشتند.


1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
0
0
3
انتهای خبر

0
0