اقتصاد آنلاین
1400/04/01
13:15
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۱تیر) / حقیقی‌ها با ۲۴۰میلیارد حضور خود را پررنگ کردند

افراد حقوقی در بورس امروز ۲۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فملی بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۱درصد یعنی سه هزار و ۶۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فملی»، «وبملت» و «نوری» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وآیند»، «غصینو» و «وساپا» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری ملی صنایع مس ایران حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک آینده با برتری ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی01.04.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 01.04.1400
انتهای خبر

0
0