بتاسهم
1400/03/26
16:25
گزارش اختصاصی «همفکران» از مجمع سالیانه شرکت دارویی توليد مواد اوليه ‌داروپخش تفسیر مدیرعامل از ارزندگی «دتماد» / تقسیم سود 4650 ریالی مجمع عمومی...

گزارش اختصاصی «همفکران» از مجمع سالیانه شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش



تفسیر مدیرعامل از ارزندگی «دتماد» / تقسیم سود ۴۶۵۰ ریالی



مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه برگزار شد. در این نشست حمیدرضا علی پور مدیرعامل شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش ضمن تشریح عملکرد شرکت در سال ۹۹ اظهار کرد: از سال ۹۶ تا ۹۹ در سرانه تولید ۱۸ درصد و در سرانه فروش ۲۵ درصد رشد داشتیم. او با بیان اینکه از نکات بسیار مهم در عملکرد شرکت ایجاد نظام بهبود مستمر است، گفت: در همین راستا در سال گذشته ۱۶۲ مورد «پیشنهاد بهبودی» ارئه شده توسط کارکنان داشتیم که به مرحله اجرا هم رسیده است. علی پور با بیان اینکه اقدامات حاصل از این پروژه ۹۱ میلیون ریال صرفه جویی ایجاد کرد گفت: نظام بهبود مستمر در ارتقا بهره وری بسیاری از محصولات شرکت از جمله استراتژیک به کار رفته است.


مدیرعامل شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش گفت: در سال گذشته ۲۵۰۰ عملیات همزمان با تولید بدون هیچ حادثه ای پشت سر گذاشته شده است. وی افزود: توسعه بازار صادرات محور، شاه کلید شرکت در حوزه سودآوری است و بر همین اساس در سال ۹۹ به ۲۳ کشور صادرات داشتیم.


علی پور با اشاره به حجم صادرات شرکت گفت: سهم فروش صادراتی نسبت به کل فروش ۲۴ درصد در مقایسه با سال ۹۶ رشد داشته است و مجوز صادرات کدئین فسفات به هند نیز صادر شده است که چشم انداز صادراتی شرکت را نشان می دهد. وی همچنین با اشاره به سبد محصولات شرکت اظهار کرد: در سال ۹۹ با ارائه ۳۰ محصول جدید در سال ۹۹ رکوردزنی کردیم.


مدیرعامل شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش با بیان اینکه قیمت فعلی کف قیمت سهم است گفت: به سهامداران توصیه می کنم سهام تماد را نفروشند چرا که خبرهای خوبی در راه است. علی پور با بیان اینکه در مدت سه سال سود دتماد ۱۱ برابر شده است اظهار کرد: در سال ۹۷ دو نوبت افزایش فروش را تجربه کردیم و این روند در سال های بعد هم تکرار شد. وی افزود: در سال ۹۹ با ۷۲۹۰۴۶۱ میلیون ریال فروش، ۱۰۵ درصد رشد را تجربه کردیم وسود خالص شرکت در این سال ۲۲۱ درصد رشد داشته است.


وی با اشاره به دستاوردهای شرکت اظهار کرد: در میان کل بنگاه های صادراتی کشور در سال ۹۹ یکی از ۸ شرکتی بودیم که به عنوان صادرکننده ممتاز ملی شناخته شد و از سوی دیگر مجموعه فعالیت های های شرکت ۱۱۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور را به ارمغان آورده است. مدیرعامل شرکت دارویی تولید مواد اولیه ‌داروپخش گفت: «دتماد» در میان شرکت های هلدینگ دارویی تامین از رتبه هشتم سودآوری به رتبه دوم رسیده و هدفگذاری فعلی دستیابی به رتبه اول است.


در ادامه علیرضا برقی، مدیر مجمع در پاسخ به یک سهامدار خرد در مورد افزایش سرمایه شرکت اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری شستا نسبت به این موضوع اقدام خواهد شد. وی افزود برای بازگشایی سهم با هماهنگی بازارگردان منافع سهامداران را تامین می کنیم. وی در پایان اعلام کرد به ازای هر سهم مبلغ ۴۶۵۰ ریال جمعا به مبلغ ۳۳۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان به عنوان سود سهام تقسیم می شود.

انتهای خبر

0
0