سنا
1399/12/23
14:49
رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲ هزار و ۵۵۴ واحدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز هفته روندی صعودی طی کرد. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۸۰ واحدی به رقم ۳۲۰ هزار و ۵۵۶ واحد رسید .


شاخص کل هم وزن با رشد ۱۴۵۳ واحدی ، عدد ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش ۹۴۸ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۶۱۴ واحد رسید .


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۰۲۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۱.۲۷ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول با ۱۸۱۷۶ واحد افزایش به رقم ۹۰۳ هزار و ۵۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۳۹۸۴۲ واحد افزایش عدد ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت .


نمادهای معاملاتی فارس، کچاد، فولاد، فملی، شپنا، پارس و پارسان با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، خودرو، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند .


به این ترتیب، معامله‌گران امروز در بورس ۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۸ هزار و ۷۲۶ نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند .


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دعبید(لابراتوارداروسازی دکترعبیدی) با ۵.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کنور، کچاد، برکت، پارسان و پارس بود. همچنین نماد معاملاتی فخاس(فولاد خراسان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نمادهای نمرینو، فاراک، سخوز، چکاپا، سفارس و قنیشا قرار گرفتند .


نمادهای معاملاتی برکت، اپال، شپنا، خودرو، خساپا، شستا، فولاد و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند .



انتهای خبر

0
0