آکادمی هلاکوئی
1400/06/13
10:20
غول مالی ژاپن، SBI، صندوق رمزارز راه اندازی می کند

گزارش شده است که شرکت خوشه ای مالی…

گزارش شده است که شرکت خوشه ای مالی ژاپنی، SBI Holdings یک صندوق کریپتو راه اندازی می کند که روی چندین رمزارز سرمایه گذاری می کند. یکی از مدیران این شرکت می گوید: “من می خواهم مردم آن را با سایر دارایی ها نگه داشته و از نزدیک تجربه کنند که چقدر می تواند برای تنوع پورتفو مفید باشد.”


SBI Holdings در حال راه اندازی صندوق رمزارز است


به گزارش بلومبرگ ، SBI Holdings برنامه خود را برای راه اندازی یک صندوق رمزارز تا پایان نوامبر(آبان) فاش کرد و آن را اولین صندوق رمزارز کشور نامید.


تومویا آساکورا(Tomoya Asakura) ، مدیر SBI Asset Management و رئیس شرکت تابعه آن ، Morningstar Japan ، توضیح داد که این صندوق در تعدادی از رمزارزها از جمله بیت کوین ، اتریوم ، XRP ، بیت کوین کش و لایت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد.


وی افزود: این صندوق برای مشتریانی است که خطرات مربوط به رمزارزها ، از جمله نوسان زیاد آنها را درک می کنند. علاوه بر این ، ممکن است حداقل یک سرمایه گذاری در حدود یک میلیون ین (۹۱۲۲ دلار) تا سه میلیون ین انجام شود.


آساکورا در مصاحبه اخیر خود خاطرنشان کرد که اگر صندوق اول “بسیار خوب پیش برود” ، آنگاه شرکت مایل است “سریعا” اقدام کند تا صندوق دوم را راه اندازی کند. او اظهار نظر کرد:


من می خواهم مردم آن را با سایر دارایی ها نگه داشته و از نزدیک تجربه کنند که چقدر می تواند برای تنوع پورتفو مفید باشد.


SBI همچنین در حال بررسی راه اندازی صندوق دیگری است که به طور خاص برای سرمایه گذاران نهادی طراحی شده است، در صورتی که تقاضای کافی برای محصول وجود داشته باشد.


به دلیل قوانین سخت گیرانه رمزارز به دنبال حوادث هک در صرافی های ژاپن ، چهار سال طول کشید تا SBI صندوق رمزارز خود را راه اندازی کند. وی افزود که این شرکت باید برنامه خود را در مورد نحوه ارائه صندوق به سرمایه گذاران برای رعایت مقررات تغییر دهد.


SBI در ابتدا قصد داشت صندوق رمزارز خود را به عنوان یک سپرده سرمایه گذاری ، یک روش سرمایه گذاری محبوب در ژاپن ، راه اندازی کند. با این حال ، تنظیم کننده مالی برتر کشور ، آژانس خدمات مالی (FSA) ، شرکت ها را از فروش سرمایه گذاری های رمزارزی با استفاده از این روش منع کرد. سپس این شرکت برنامه خود را تغییر داد و صندوق رمزارز خود را با استفاده از وسیله ای که به عنوان “مشارکت ناشناس” شناخته می شود به سرمایه گذاران ارائه می دهد.


آساکورا خاطرنشان کرد: “این تصور قریب به اتفاق وجود دارد که رمزارزها بسیار ناپایدار و سوداگرانه هستند.” او قصد دارد سابقه ای ایجاد کند تا به عموم مردم و نهادهای نظارتی نشان دهد که رمزارزها می توانند به سرمایه گذاران در تنوع بخشیدن به پورتفوی خود کمک کنند.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0