اقتصاد آنلاین
1400/02/15
12:56
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران(۱۵اردیبهشت) / پالایش نفت اصفهان صدرنشین خروج پول شد

افراد حقیقی در بورس امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۰درصد یعنی ۶۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شپنا»، «وبملت» و «وسپهر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وبصادر»، «جم‌پیلن» و «واحیا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک صادرات ایران با برتری حدود پنج میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی15.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع15.02.1400
انتهای خبر

0
0