دنیای اقتصاد
1400/09/10
18:30
بحران جدید در خودروسازی 👈 تامین ریزتراشه الکترونیکی برای خودروساز داخلی چقدر آب می‌خورد؟ ⭕️ کمبود ریزتراشه‌های الکترونیکی در جهان، صنعت خودروی کش...

بحران جدید در خودروسازی



👈 تامین ریزتراشه الکترونیکی برای خودروساز داخلی چقدر آب می‌خورد؟



⭕️ کمبود ریزتراشه‌های الکترونیکی در جهان، صنعت خودروی کشور را با بحران جدید روبرو کرده است. کسری تراشه‌های الکترونیکی از سال گذشته خودروسازی‌ها را با کاهش تولید و فشار تقاضا روبه‌رو کرده است. این در شرایطی است که تولیدکنندگان داخلی نیز پیش‌بینی کرده‌اند تامین تراشه حدود ۱۵میلیون تومان به قیمت تمام‌شده هر خودرو اضافه خواهد کرد.



⭕️ در این زمینه برندهای معتبر جهانی در حالی برای مقابله با این رویداد به حذف برخی از آپشن‌های خودرویی یا توقف محصولات کم تقاضا روی آورده‌اند که بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودروی کشورمان معتقدند این معضل جهانی، عملا جریان تولید در کشور را قفل خواهد کرد.



⭕️ آنچه مشخص است خودروسازان داخلی در کنار کمبود جهانی تراشه‌های الکترونیکی با نبود نقدینگی برای تهیه به موقع تراشه‌ها نیز روبه‌رو هستند. هم‌اکنون به دلیل افزایش سطح فناوری برخی محصولات خودرویی کشورمان، نیاز به تراشه‌ها نیز افزایش یافته حال آنکه به دلیل عدم تامین این قطعات، بسیاری از خودروها راهی پارکینگ خودروسازان می‌شوند.



⭕️ آن‌طور که یکی از دو خودروساز بزرگ کشور اعلام کرده از میانگین ۱۲ قطعه کسری، سه قطعه مربوط به تراشه‌ها است که با توجه به عدم تامین آن، خودرو به صورت ناقص تولید می‌شود.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۲۰۹۷۱



انتهای خبر

0
0