دنیای اقتصاد
1399/12/14
14:03
شب عید متفاوت در بازار خودرو 💠 طبق روال معمول با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، جنب‌وجوش در بازار خودرو بیشتر می‌شود. این در شرایطی است که امسال از...

شب عید متفاوت در بازار خودرو



💠 طبق روال معمول با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، جنب‌وجوش در بازار خودرو بیشتر می‌شود. این در شرایطی است که امسال از رونق این بازار خبری نیست.



💠 معاملات خودرویی همچنان در رکود قرار دارد و خرید و فروش اندکی نیز، توسط مشتریان واقعی انجام می‌گیرد. ابهام نسبت به آینده، باعث شده هر دو سمت بازار معاملات خودرو در این روزها از انجام معامله به نوعی خودداری کنند.



💠 متوسط قیمت خودروهای داخلی در بهمن نسبت به دی، حدود ۱۰ درصد رشد کرد. این در حالی بود که قیمت خودرو در آبان، آذر و دی به‌دلیل نزولی شدن نرخ ارز، روند کاهشی داشت.



💠 اما اتفاقات اوایل اسفند یعنی برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ که همراه با اعلام نظر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برجام بود و همچنین غیرفعال کردن مکانیزم ماشه بار دیگر قیمت‌ها را در بازار شکست و شاهد روند نزولی قیمت بسیاری از محصولات خودرویی در بازار بودیم.



💠 فعالان بازار عنوان می‌کنند که واسطه‌گران و دلالان از بازار عقب نشسته‌اند و در انتظارند. در انتظار تصمیماتی که ممکن است منجر به لغو تحریم‌ها و گشایشی در اقتصاد کشور شود یا تحریم‌ها را از آنچه هست سخت‌تر و دشوارتر کند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/p۱۸۹۵۱



انتهای خبر

0
0