اخبار فوری بورس
1400/03/17
07:45
#پتروشیمی ✍️ در گروه پتروشیمی روند معاملات با سرعتی آهسته و پیوسته رو به جلو دنبال می‌شود. نکته مهم اینکه طی هفته‌های اخیر نمادهایی نظیر #آریا و ...

#پتروشیمی



✍️ در گروه پتروشیمی روند معاملات با سرعتی آهسته و پیوسته رو به جلو دنبال می‌شود. نکته مهم اینکه طی هفته‌های اخیر نمادهایی نظیر #آریا و #جم‌پیلن به مجمع سالانه رفتند و با تقسیم سود خوب و اخبار مثبت این پیام را به بازار مخابره کردند که سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، در میان‌مدت و بلندمدت بازدهی خوبی را رقم خواهد زد.



🔰 نکته مهم اینکه در بازارهای جهانی، قیمت اوره کماکان روند صعودی را طی می‌کند. بطوریکه نرخ اوره تحویلی برای ماه آتی در خلیج‌فارس به بیش از ۴۳۰ دلار رسیده است. این رویداد تاثیر مثبتی بر سودآوری نمادهایی نظیر #شپدیس #شیراز #کرماشا #خراسان و البته #پارسان دارد. بارها به روی شپدیس تاکید شده است. سهمی که برای امسال قابلیت رسیدن به سود ۲.۱۰۰ – ۲.۲۰۰ تومانی را دارد.



✅ در این گروه #شاراک مدتی است حد فاصل قیمت‌های ۲.۴۰۰ – ۲.۷۰۰ تومانی در نوسان است. سهمی که در نیمه دوم سال گذشته به سود جالب توجهی دست یافت. به نظر سود ۶۰۰ تومانی شاراک برای سال ۱۴۰۰ قطعی باشد. این سهم هنوز به مجمع سالانه نرفته و به نظر افق روشنی داشته باشد.



انتهای خبر

0
0