بورس۲۴
1402/02/17
13:34
شرط افزایش سرمایه «حاریا»

پیشگیر گفت: شورای عالی مالیاتی و مراجع قضایی رای خود را به نفع کشتیرانی آریا صادر خواهند کرد و به زودی این شرکت به موجودی حساب های بانکی خود دسترسی پیدا می کند.

شرط افزایش سرمایه «حاریا»

بورس۲۴ : پیشگیر گفت: شورای عالی مالیاتی و مراجع قضایی رای خود را به نفع کشتیرانی آریا صادر خواهند کرد و به زودی این شرکت به موجودی حساب های بانکی خود دسترسی پیدا می کند.


آرش پیشگیر مدیرعامل کشتیرانی آریا با اشاره به چگونگی برون رفت این شرکت از زیان و ادامه فعالیت های حاریا به بورس۲۴ اظهار داشت: حوزه کاری کشتیرانی آریا، برون مرزی بوده و با اعمال تحریم ها، مجبور به ایجاد حساب جعلی و یا بروکری بوده و با منحل شدن شرکت های واسطه این حساب ها مسدود شده و همین امر، بدهی مالیاتی و بانک پارسیان را رقم زده است.


وی ادامه داد: بنابراین پرونده ای در شورای عالی مالیاتی مطرح ، حساب ها اصلاح و رسیدگی شده به طوری که رای به نفع کشتیرانی آریا صادر و این شرکت به موجودی حساب های خود دسترسی پیدا می کند.


پیشگیر با تاکید بر انحلال شرکت های آرتاکیل و آتلانتینا افزود: با توجه به قرار گرفتن نام کشتیرانی آریا در فهرست تحریم های اعمال شده از سطح بین الملل، اقدام به تاسیس این شرکت ها در خارج از کشور داشته که منحل شدن این شرکت ها نیز دسترسی به حسابی بانکی را با مشکل روبه رو ساخته است؛ اما به زودی این مشکلات رفع می شود.


مدیرعامل حاریا در خصوص افزایش سرمایه این شرکت نیز اعلام کرد: تا زمان بازگشایی و دسترسی به حساب های بانک پارسیان، نمی توان افزایش سرمایه ای داشت اما با صدور رای به نفع کشتیرانی آریا، این مهم نیز اجرایی خواهد شد.


وی همچنین در خصوص نحوه بازارگردانی سهام حاریا در بازار سرمایه گفت: این موضوع را به بازارگردانی شرکت هدف سپرده اما قراردادی منعقد نشده است؛ بلکه تفاهم نامه ای در نزد طرفین وجود دارد.

انتهای خبر

0
0