اخبار اکس نوین
1400/06/21
10:28
۷۰۰ هزارمین بلاک بیت کوین استخراج شد

اکس نوین: بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار دیروز به نقطه عطف مهمی رسید و ۷۰۰ هزارمین بلاک را در شبکه خود ثبت کرد. این بدان معنی است که تاکنون ۸۹.۵۸ درصد از کل موجودی بیت کوین معادل ۱۸.۸۱۲ میلیون واحد استخراج شده است. ۷۰۰ هزارمین بلاک بیت کوین تولید شد پادشاه ارزهای دیجیتال تنها به ۶۹۳ روز زمان احتیاج داشت تا بتواند از ۶۰۰ هزار بلاک ثبت شده در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ به ۷۰۰ هزار بلاک برسد. در آن زمان، هر واحد بیت کوین با قیمت ۷۹۶۰ دلار معامله می‌شد اما امروز با ۴۶۳ درصد رشد، هر واحد بیت کوین به ۴۴۸۳۵ دلار رسیده است. به‌طور متوسط، بلاک‌های جدید…

اکس نوین : بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار دیروز به نقطه عطف مهمی رسید و ۷۰۰ هزارمین بلاک را در شبکه خود ثبت کرد. این بدان معنی است که تاکنون ۸۹.۵۸ درصد از کل موجودی بیت کوین معادل ۱۸.۸۱۲ میلیون واحد استخراج شده است.


پادشاه ارزهای دیجیتال تنها به ۶۹۳ روز زمان احتیاج داشت تا بتواند از ۶۰۰ هزار بلاک ثبت شده در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ به ۷۰۰ هزار بلاک برسد. در آن زمان، هر واحد بیت کوین با قیمت ۷۹۶۰ دلار معامله می‌شد اما امروز با ۴۶۳ درصد رشد، هر واحد بیت کوین به ۴۴۸۳۵ دلار رسیده است.


به‌طور متوسط، بلاک‌های جدید تقریبا هر ده دقیقه در شبکه تولید می‌شوند اما پیش‌بینی دقیق زمان تولید آنها غیرممکن است. هنگامی‌که سختی استخراج شبکه افزایش می‌یابد، فرایند تولید بلاک نیز به میزان قابل‌توجهی می‌تواند کندتر از ده دقیقه شود. جالب است بدانید طولانی‌ترین زمان تولید یک بلاک در بلاک چین بیت کوین ۱۲۲ دقیقه بوده است!


جالب است بدانید پس از تعطیلی مراکز استخراج در چین به دلیل سرکوب ماینرها در اوایل سال جاری، متوسط زمان موردنیاز برای استخراج یک بلاک پیش از بزرگ‌ترین افت در سختی استخراج شبکه به ۱۳ دقیقه افزایش یافت.


از ۱۱ مه سال ۲۰۲۰، ماینرها برای استخراج هر بلاک ۶.۲۵ واحد بیت کوین دریافت می‌کنند. بیت کوین طی رویدادی به نام هاوینگ هر چهار سال یک بار یا هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، نرخ استخراج خود را به نصف کاهش می‌دهد.


در حالی که عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود است، هیچ سقفی برای تعداد بلاک‌های قابل‌تولید وجود ندارد.


حتی پس از استخراج تمام کوین‌ها که انتظار می‌رود تقریبا در سال ۲۱۴۰ محقق شود، این شبکه طولانی‌تر خواهد شد چراکه ماینرها به‌منظور تایید تراکنش‌ها و دریافت کارمزد، بلاک‌های بیشتری را به شبکه اضافه می‌کنند. بنابراین، تا زمانی که مردم به انتقال کوین‌ها ادامه دهند، بلاک‌های جدید در شبکه ساخته می‌شود.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0