بتاسهم
1400/09/10
13:43
در جلسه روز سه‌شنبه کارگروه رفع تحریم‌ها در وین چه گذشت؟ 🔹هیأت ایران در جلسه دیروز (سه‌شنبه) کارگروه رفع تحریم بر عزم خود برای دستیابی به نتیجه تأ...

در جلسه روز سه‌شنبه کارگروه رفع تحریم‌ها در وین چه گذشت؟



🔹هیات ایران در جلسه دیروز (سه‌شنبه) کارگروه رفع تحریم بر عزم خود برای دستیابی به نتیجه تاکید، خواسته‌های خود را به صورت مشخص مطرح و به دیگر هیات‌ها توصیه کرد به‌صورت فعالانه و سازنده به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازند.



🔹نمایندگان ایران تاکید کردند متون به دست‌آمده در ادوار پیشین، تنها نقش پیش‌نویس را ایفا می‌کند و تمام این متون قابل مذاکره مجدد هستند. از این رو، لازم است با ارائه طرح‌های مبتکرانه، نظرات و خواسته‌های ایران تامین شود.



🔹یکی از نکات مهم مطروحه از سوی ایران، این بود هر آن‌چه که ناقض هدف برجام، یعنی «عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران» باشد، باید رفع شود.



🔹ایران تاکید دارد ۲ موضوع تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای نباید «گروگان متقابل» هم باشند و ضروری است منطقا ابتدا موضوع تحریم که ناشی از اقدام آمریکا به عنوان طرف ناقض برجام بوده، حل و فصل شود.



🔹جلسه در محیطی حرفه‌ای برگزار شد و همه با وجود اختلاف دیدگاه‌ها، برای بحث درباره تعامل در زمینه رفع تحریم‌ها ابراز آمادگی و جدیت کردند. چند هیات به‌ویژه روسیه و چین نیز از رویکرد عملگرایانه و دسته‌بندی روشن خواسته‌های ایران تمجید کردند. |فارس

انتهای خبر

0
0