آکادمی هلاکوئی
1400/10/23
00:30
تحلیلگر بانک آمریکا:اتریوم سلطه خود را نسبت به سولانا، از دست خواهد داد!

در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود، الکش شاه(Alkesh Shah)،…

در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود، الکش شاه( Alkesh Shah )، تحلیلگر بانک آمریکا( Bank of America ) پیش بینی کرد که اتریوم( Ethereum ) به از دست دادن سهم بازار خود به رقیبش سولانا( Solana )، ادامه خواهد داد.


اگرچه سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) یک سال تبلیغاتی برای اتریوم بود، عملکرد آن تحت الشعاع سولانا قرار گرفت.


سولانا ( SOL ) در سال گذشته بیش از ۲۲۰۰ درصد در برابر اتریوم افزایش یافت و بلاک چین بومی آن به عنوان یکی از رقبای اصلی برای قرارداد هوشمند ظاهر شد. با توجه به آنچه گفته شد، جفت SOL/ETH امسال ۸ درصد کاهش یافته است و کل بازار، اصلاح قابل توجهی را تحمل می کند.


شاه معتقد است که سولانا می تواند به یک غول، مانند ویزا( Visa ) و به پروتکل پرداخت در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شود.


اگرچه اتریوم غیرمتمرکزتر است، شاه ادعا می کند که به اندازه کافی مقیاس پذیر نیست، که هزینه تراکنش ها را بالا می برد. از این رو، این تحلیلگر معتقد است که مقیاس پذیری یک معامله معقول است:


“سولانا مقیاس‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهد، اما یک بلاک چین نسبتا غیرمتمرکز و ایمن دارای مصالحه‌هایی است که با چندین مشکل عملکرد شبکه از ابتدا نشان داده شده است.”


با این حال، سولانا، سهم خود را از مشکلات عملکرد دارد. این شبکه در ۱۴ سپتامبر(۲۳ شهریور) به دلیل یک باگ از کار افتاد و شکنندگی “قاتل اتریوم”، سولانا را آشکار کرد. این یک رویداد یکباره نبود. سولانا در ۴ دسامبر(۱۳ آذر) نیز به مدت پنج ساعت متوقف شد. در اوایل این ماه، این شبکه شروع به تجربه مشکلات توان عملیاتی کرد.


جی پی مورگان( JPMorgan ) هم موافق است


همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، نیکولاوس پانیگیرتزوگلو( Nikolaos Panigirtzoglou )، تحلیلگر JPMorgan Chase نیز پیش بینی کرد که اتریوم در معرض خطر مختل شدن توسط شرکت هایی مانند Solana ، بایننس اسمارت چین ( Binance Smart Chain ) و آوالانچ ( Avalanche ) قرار دارد.


پانیگیرتزوگلو استدلال کرد که با توجه به اینکه فاز زنجیره شاردینگ از سال آینده شروع می‌شود، برای مقیاس‌پذیری اتریوم خیلی دیر است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0