تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/26
08:26
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 26 تیر *صنایع و شرکت ها 1. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید "با توجه به مشکلاتی که در حوزه شیر و پایین بودن قیمت...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۶ تیر



*صنایع و شرکت ها



۱. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید "با توجه به مشکلاتی که در حوزه شیر و پایین بودن قیمتش وجود دارد، موجب کشتار دام‌های مولد در دامداری‌‌های کشور شده است ضرورت دارد قیمت شیر به قیمت واقعی اش افزایش پیدا کند. سازمان حمایت و ستاد تنظیم ‌بازار تعیین قیمت تمام شده شیر را ۶۴۰۰ تومان تایید کرده و کمیسیون با افزایش قیمت موافق است.



۲. مجوز افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل ریل ویژه مخزنداران ریلی صادر شد.



۳. دستورالعمل خرید و فروش متری مسکن در بورس کالا نهایی شد. به محض اینکه هیئت مدیره سازمان بورس دستورالعمل مربوطه را تصویب کند، امکان عرضه اولین اوراق در این بازار فراهم خواهد شد.



۴. اوره ایران با ۲۰دلار افزایش، این هفته ۳۹۰دلار صادر شده است.



۵. بخشی از محدودیت‌های اعمال شده در صنایع فولاد و سیمان رفع شده تا این صنایع بتوانند یک شیفت کاری را در شب به تولید بپردازند.




۶. در مطلبی به نقل از تجار در متال-بولتن آمده که قطعی برق باعث کنسلی ارسال فولاد از سمت ایران شده است.



۷. موجودی انبار روی در شانگهای و لندن، با کاهش۶ هزار تنی به ۲۸۳ هزار تن رسید. موجودی انبار آلومینیوم نیز با افت ۷۱ هزار تنی به ۱ میلیون ۷۹۵ هزار تن رسید. موجودی انبار مس، افت ۱۰ هزار تنی را ثبت کرد و به ۳۵۶ هزار تن رسید.



۸. پارسیس تحلیل می گوید "گزارش های خبری از چند روز گذشته حاکی از آن است که عربستان سعودی و امارات متحده عربی به توافق رسیده اند و زمینه نشست آتی اوپک را برای تولید کنندگان اوپک + فراهم کرده است تا به بلاتکلیفی که هفته ها بازار و قیمت ها را دچار کرده بود پایان دهند."



۹. پارسیس تحلیل نوشت "NAV هر سهم ومدیر ۶,۵۱۳ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۶۷ درصد می باشد. NAV هر سهم سیتا ۱۶,۶۳۱ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۸۹ درصد می باشد. NAV هر سهم پردیس ۷,۳۴۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۶۸ درصد می باشد. NAV هر سهم وتوشه ۱۳,۰۹۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۹ درصد می باشد."



۱۰. کیوان جعفری نوشت "مقامات چینی ممکن است برخی بسته های محرک اقتصادی را پس از آنکه اقتصاد چین رشد ۷.۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم (Q۲) سال ثبت کرد، تزریق نمایند. معاملات آتی سنگ آهن در جلسه معاملاتی امروز افزایش یافت چراکه فعالان بازار انتظار معرفی اقدامات محرک بیشتری را طی نیمه دوم سال ۲۰۲۱ داشتند."



۱۱. عبور مجدد سنگ آهن صادراتی استرالیا در پی طوفان های اخیر استرالیای غربی گزارش شده است. همچنین سیل در اروپا و افزایش کرونا در استرالیا می تواند اثراتی بر بازارها داشته باشد.



۱۲. چین در ماه گذشته ۷۷/ ۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که پایین‌ترین رقم ماهانه از ابتدای سال‌جاری میلادی بود. آمار ۶ ماهه ۲۰۲۱ نشان از افت ۳٪- واردات نفت توسط کشور چین دارد که برای اولین بار طی ۸ سال گذشته است. از علل تضعیف قیمت نفت علی رغم کاهش حجم ذخائر نفت آمریکا به این مساله می توان اشاره کرد.



۱۳. اخزا با سررسید یکساله، سود معادل بانکی ۱۹.۷۸درصد دارد که نسبت به هفته های گذشته ثابت بوده است. سود بین بانکی هفته گذشته ۱۷.۹۵درصد بوده و طی روز جاری نرخ جدید آن گزارش می شود.



۱۴. دبیر کانون سراسری انبوه سازان با توجه به افزایش قیمت هر پاکت سیمان تا ۷۰ هزار تومان و میلگرد تا کیلویی ۲۰ هزار تومان، نسبت به احتمال افزایش قیمت مسکن نوساز هشدار داد.



۱۵. در مجمع ذوب آهن گفته شد " یکی از تکالیف شرکت در سال جاری تملک معدن زغال سنگ سواد کوه است که امیدواریم تا مجمع سال آینده خبر خوش تملک آن را بدهیم. اگر ذوب آهن را برای واردات زغال سنگ خارجی آزاد بگذارند از نظر کیفیت و ارزش اقتصادی بازدهی بیشتری خواهد داشت. سال گذشته به مدت دو ماه به دلیل محدودیت تجارت جهانی و اختلال در برنامه شرکت های حمل و نقل، در ورود انرژی مشکل داشتیم.



۱۶. در مجمع وبانک در خصوص مارگارین گفته شد "با توجه به شرایط تحریمی مارگارین برای تخصیص و تامین ارز مشکل داشت و قابل جبران نبود و روی شرکت تاثیر گذاشت. از انتهای سال ۹۹ مشکلات حل شده و به همین دلیل شرکت ابتکار عمل داشت و از ارزهای شرکت های شازند و ساروج استفاده کرد."



۱۷. در خصوص ساروج طی مجمع وبانک گفته شد که نماد این شرکت به زودی وارد بازار فرابورس می شود و دیگر بازار پایه ای نخواهد بود.




۱۸. در مجمع وبانک گفته شد "برای فروش مازاد سهام در بانک اقتصاد نوین در حال برنامه ریزی هستیم که منافع سهامداران رعایت شود. در مجمع صنایع بهشهر نیز این موضوع تکلیف شده است. "



۱۹. در مجمع مادیرا گفته شد" کرونا سال گذشته منجر شد تا در فصل بهار اکثر فروشگاه ها تعطیل باشد بنابراین به فروش مد نظر نرسیدیم و صرفا در سال ۱۴۰۰ ، ۶۵۲ میلیارد فروش داشتیم."



بخش دوم / ۲۶ تیر

انتهای خبر

0
0