آریاسهم
1400/06/17
12:37
#جهانی #عراق ⏺ عراق در روزهای اخیر اقدام به امضای قراردادی با شرکت توتال فرانسه به ارزش 27 میلیارد دلار به منظور توسعه میادین نفت، گاز طبیعی، پرو...

#جهانی #عراق



⏺ عراق در روزهای اخیر اقدام به امضای قراردادی با شرکت توتال فرانسه به ارزش ۲۷ میلیارد دلار به منظور توسعه میادین نفت، گاز طبیعی، پروژه‌های آب و همچنین تولید نیروگاه خورشیدی نموده است که برای این کشور در حفظ سطح تولید نفت این دومین تولیدکننده بزرگ #اوپک، حیاتی خواهد بود.



⏺ پروژه‌های امضاشده با وزارت نفت عراق از جانب توتال با مرکزیت میادین نفت جنوب (میدان نفتی رتاوی) این کشور در بصره می‌باشد که به منظور افزایش تولید نفت و همچنین بهبود مدیریت تولید گاز در این کشور صورت خواهد گرفت.



⏺ علاوه بر این پروژه دیگری که با وزارت نیروی عراق امضا شده است، به منظور تولید نیروگاه هزار مگاواتی انرژی خورشیدی می‌باشد.



⏺ از اهداف جانبی امضای این قرارداد بسیار بزرگ، کاهش وابستگی عراق به برق و گاز وارداتی از #ایران است. عراق ظرف سال‌های اخیر با مشکل تامین برق مواجه بوده که باعث ناآرامی‌های گسترده‌ای نیز در مقاطعی شده است. این در حالی است که این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار بدهی بابت واردات گاز و برق به ایران دارد که به دلیل تحریم‌ها، امکان پرداخت آن را ندارد.

انتهای خبر

0
0