اقتصاد آنلاین
1400/08/08
11:55
جزییات دو پذیره نویسی جدید در فرابورس اعلام شد

پذیره‌نویسی دو شرکت «آواپارس» (بیمه اتکای آوای پارس) و «تفارس» (تامین سرمایه خلیج فارس) در روز جاری انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ پذیره‌نویسی تعداد ۲ میلیارد سهم از سهام در دست انتشار شرکت تامین سرمایه خلیج فارس (سهامی عام در شرف تاسیس) با نماد «تفارس» از طریق بازار سوم فرابورس ایران، به روش ثبت سفارش و با قیمت اسمی ۱۰۰ تومان از امروز (شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰) آغاز شد.


زمان ثبت سفارش پذیره‌نویسی «تفارس» از ساعت ۰۹:۰۰ تا ساعت ۱۱:۰۰ اعلام شد که این ساعت تا ساعت ۱۲ تمدید شده است.


«آواپارس» نیز امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ پذیره‌نویسی می‌شود که ارزش اسمی هر سهم «آواپارس» ۱۰۰ تومان است. همچنین دوره ثبت سفارش پذیره‌نویسی آوا پارس از ساعت ۱۱:۰۰ لغایت ۱۳:۰۰ است.


سرمایه شرکت تامین سرمایه خلیج ‌فارس، پنج هزار میلیارد ریال است که سه هزار میلیارد ریال آن توسط تاسیس‌کنندگان پرداخت ‌شده و دو هزار میلیارد ریال نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی و با قیمت هر سهم هزار ریال، تامین خواهد شد.


سرمایه شرکت بیمه اتکایی نیز، پنج هزار میلیارد ریال است که تاسیس‌کنندگان، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد آن را تعهد و ۷۰درصد آن، معادل دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال را به ‌صورت نقدی پرداخت کرده‌اند. همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط پذیره‌نویسان تعهد شده که ۷۰درصد مبلغ مذکور معادل یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال به ‌صورت نقدی در زمان پذیره‌نویسی تامین خواهد شد.


پذیره‌نویسی به روش ثبت سفارش

پذیره‌نویسی سهام به روش ثبت سفارش، مشابه با عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش انجام می‌شود. سهمیه خرید سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برای پذیرهنویسی این ‌دو شرکت به معنای تخصیص قطعی این سهمیه‌ها نیست، بلکه مانند عرضه‌های اولیه، سهام منوط به تعداد مشارکت‌کنندگان در روز عرضه و مطابق نحوه تخصیص در روش ثبت سفارش خواهد بود.


15018909_874
15018908_164
انتهای خبر

0
0