سنا
1401/04/07
13:37
سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورس تهران و فرابورس

در جریان معاملات امروز سه‌شنبه، ۷ تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش به رقم ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد رسید؛ همچنین، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۷ هزار و ۴۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۱ هزار و ۳۳۸ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۲ هزار و ۹۶۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۴۸۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۲ هزار و ۳۲۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۷۲ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۷۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی نوری با ۸۵۹ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۱۷ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۴۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۵۸۰ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۱۵۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۸۳ واحد، گروه مپنا با ۶۱ واحد، شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ۴۱ واحد و شرکت انتقال داده‌های اسیاتک با ۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۷ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۸۷.۶۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۷ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۱ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۷ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵.۵ واحد و شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۳.۴۷ واحد، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۲.۴۵ واحد، نفت ایرانول با ۱.۶۲ واحد، شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۱.۲۵ واحد و شرکت کلر پارس با ۱.۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0