کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1400/08/16
14:28
✅هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران، ۱۱.۵ میلیون تومان 📌نماینده کارگران در شورای عالی کار: آخرین گزارش‌ها که از سوی نماینده کانون عالی شورای اسلامی کا...

✅هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران، ۱۱.۵ میلیون تومان



📌نماینده کارگران در شورای عالی کار:


آخرین گزارش‌ها که از سوی نماینده کانون عالی شورای اسلامی کار کشور ارائه شد، هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۱.۵ میلیون تومان در ماه رسیده و لازم است راهکاری در پیش بگیریم که دستمزد کارگران ترمیم شود.



✅افزایش قیمت نفت ایران به ۷۴ دلار/ رشد ۲۷ دلاری متوسط قیمت ۹ ماهه



📌 بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه شهریور افرایش یافته و قیمت نفت سنگین کشور با ۴ دلار افزایش به ۷۴.۰۸ دلار در هر بشکه رسیده است.



✅لغو حراج اوراق مالی اسلامی



📌بانک مرکزی اعلام کرد نوزدهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی دولتی که مقرر بود روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرا شود، ملغی و تاریخ جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.



✅کاهش واردات نفت خام چین به پایین‌ترین رقم طی ۳ سال گذشته



📌رویترز: واردات نفت خام چین در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید. پالایشگاه‌های بزرگ دولتی چین به‌خاطر افزایش قیمت‌ها خرید خود را پایین آورده اند و سهمیه واردات پالایشگاه‌های مستقل این کشور هم محدود شده‌است.



✅توقف صادرات گاز روسیه به اروپا



📌صادرات گاز از خط لوله یامال – اروپا، یکی از سه خط لوله اصلی گاز صادراتی روسیه به اروپا از عصر دیروز متوقف شده است.



✅خبر فوری / مدیر جدید روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد



📌به گفته روابط عمومی سازمان بورس، محمد هادی سلیمی زاده به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شده است.



✅مدیرعامل شرکت ملی نفتکش منصوب شد



📌با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حکم مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین شیوا به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران منصوب شد.



✅بایدن: فعلا درباره ایران اظهارنظر نمی‌کنم



📌 رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع فعلی وی درباره مذاکرات وین برای احیای برجام و آیا طرح جایگزین برای شرایطی که مذاکرات با شکست مواجه شود، گفت:


«هم‌اکنون درباره ایران اظهار نظری مطرح نمی‌کنم.»



✅نفت ایران می‌تواند با برنج پاکستانی تهاتر شود



📌مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد که پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می‌توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم./ ایسنا



🆔

انتهای خبر

0
0