بورس۲۴
1402/01/30
14:57
برتری خریداران به رغم فشار عرضه های میانی بازار

بازار امروز شروع نسبتا متعادلی داشت اما در ابتدای نیمه دوم خریداران پا پس کشیدند و عرضه ها افزایش یافت. با این وجود امروز هم برتری با خریداران بود. هر چند در کلیت بازار شاهد عرضه های بیشتری نسبت به روزهای قبل بودیم اما در کل سهم حقیقی ها از خریدها بیشتر از مشارکت آن ها از فروش بود.

برتری خریداران به رغم فشار عرضه های میانی بازار

بورس۲۴ : بازار امروز شروع نسبتا متعادلی داشت اما در ابتدای نیمه دوم خریداران پا پس کشیدند و عرضه ها افزایش یافت. با این وجود امروز هم برتری با خریداران بود. هر چند در کلیت بازار شاهد عرضه های بیشتری نسبت به روزهای قبل بودیم اما در کل سهم حقیقی ها از خریدها بیشتر از مشارکت آن ها از فروش بود.


ارزش معاملات خرد با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به دیروز به بالای محدوده ۱۵,۵ همت رسید. بیشترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات، فلزی، شیمیایی و انبوه سازی انجام شد.


حقیقی ها امروز هم بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه به پای بازار ریختند.


گروه های بانکی، حمل و نقل و شیمیایی به ترتیب بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند. از بین نمادها هم وکار، حکشتی، کوثر، پترول، کویر، شپدیس، سمگا، شیران، سصفها، شصفها و حآفرین در مرکز توجه حقیقی ها بودند و بیشترین نقدینگی حقیقی را به سمت خود جذب کردند.


عمده ترین خروج پول خرد از گروه های خودرو و ساخت قطعات، فرآورده های نفتی و شرکت های چند رشته ای صنعتی اتفاق افتاد که با بیشترین حمایت از سوی حقوقی ها همراه شدند. نمادهای کالا، خساپا، خودرو، شستا، فولاد، فملی، سیتا، فرآور، وتجارت، شتران و اپرداز بیشترین فروشنده حقیقی و عمده ترین خریداران حقوقی را داشتند.


شاخص کل پس از افت و خیز اندکی که داشت در پایان با ۱,۳۰۴ واحد کاهش نسبت به دیروز به کار خود خاتمه داد و در محدوده ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد. نمادهای فملی، کچاد، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی و میدکو، حکشتی و کگل عمده ترین اثر مثبت را بر آن داشتند. شاخص هموزن اما با بیش از ۴ هزار واحد رشد به بالای ارتفاع ۷۶۰ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس هم ۱۰۰ واحد افت کرد.

انتهای خبر

0
0