بورس پرس
1399/11/13
08:59
آمادگی ایران خودرو برای تولید روزانه سه هزار محصول / کراس اوور جدید در راه

مدیرعامل ایران‌خودرو از آمادگی برای تولید روزانه سه هزار خودرو خبر داد و گفت: پس از تولید انبوه محصول تارا، طراحی و تولید کراس اوور جدیدی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرشاد مقیمی در نشست با عبدالناصر همتی با اشاره به آمادگی ایران‌خودرو برای تولید روزانه ۳ هزار خودرو در صورت فراهم شدن شرایط، گفت: در صورت اصلاح ساختار قیمت گذاری و تامین مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری قادر خواهیم بود ۳۰ درصد دیگر از مانده ۲۰ درصد ارزبری را هم کاهش دهیم.


وی افزود: در حالی تولیدات با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده که سبد خودروهای CKD از ۱۲۰ هزار دستگاه به کم‌تر از ۶ هزار دستگاه کاهش یافته و عمق خودکفایی ۸۰ درصدی خودروها به معنای کاهش ارزبری بالا در محصولات است.


این مقام مسیول ادامه داد: صرفا ۳۰ درصد ارزبری تولید مربوط به خودروساز است. ۷۰ درصد از ارزبری مربوط به سایر صنایع است که باید برای افزایش سطح و عمق داخلی‌سازی برنامه‌ریزی شود تا خودروساز هم بتواند نیازمندی را از منابع داخلی تامین کند.


مقیمی افزایش ساخت داخل، تامین سرمایه ثابت و در گردش را عامل مهمی برای ادامه اجرای طرح های این بخش دانست و گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدتی را تدوین کرده‌ایم و در صورت تامین سرمایه، تعهد می‌دهیم بار ارزی را کاهش داده و تعادل ایجادکنیم. از سال گذشته تاکنون ۱۶۲ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کرده‌ایم و این مسیر را برای دستیابی به اهداف ادامه می‌دهیم.


وی افزود: از ابتدای سال جاری ۴۰ درصد تعداد تولید سواری و ۵۵ درصد خودروهای سنگین را ضمن تعمیق ساخت داخل، افزایش داده‌ایم. ۸۶ درصد برنامه‌های تولید سال ۹۹ محقق شده و با ثبت تولید روزانه بیش از ۹۲.۹خودرو نشان دادیم که آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم و در یک روز توانستیم با همت کارگران و زنجیره تامین، ۴.۷ هزار خودروی دارای کسری را تکمیل و روانه بازار کنیم.


مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار،توانسته ایم از روش های نوین تامین مالی استفاده کنیم. اوراق گام به ارزش هزار میلیارد تومان از طریق بانک صادرات منتشر شده و انتشار ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک های تجارت و پارسیان در دست اقدام است. سال آینده نیز تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین بخشی از نیازمندی های تولید در سرمایه مورد نیاز ادامه خواهد داشت.


مقیمی اضافه کرد: تمام منابع مالی به زنجیره تامین و قطعه سازان تزریق خواهد شد. ایران خودرو دیزل بعد از ۹ سال توقف توانسته خط تولید اتوبوس شهری را احیا کند و تاکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را تولید کرده و حدود ۱۰۰ دستگاه هم در فرآیند تولید قرار دارد. هم زمان با دهه فجر، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سفارش‌گذاران تحویل خواهد شد.


وی افزود: بلافاصله پس از تولید انبوه محصول تارا، طراحی و تولید کراس اوور جدیدی را آغاز خواهیم کرد که طبق برنامه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. بهره مندی حداکثری از نقاط مشترک قطعات و مجموعه ها از سیاست های مهم ایران خودرو در کاهش هزینه های تولید است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0