رمزارز نیوز
1401/03/28
13:30
گردباد سلسیوس به جان دیفای افتاد!

هفته گذشته با قوت گرفتن شایعات در مورد انحلال سلسیوس و صندوق تری اروز کپیتال (۳AC)، کل اکوسیستم دیفای با فشار… مطالعه مطلب ...

هفته گذشته با قوت گرفتن شایعات در مورد انحلال سلسیوس و صندوق تری اروز کپیتال (۳AC)، کل اکوسیستم دیفای با فشار سنگین خرس‌ها مواجه شد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ۱۰۰ توکن برتر دیفای، به‌شدت افت کرده‌اند و ارزش کل این بازار بیش از ۲۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.


پروتکل‌های بسیاری مانند Aave نیز با کاهش وام‌های استیبل کوین خود مواجه شده‌اند. مهم‌تر از همه این‌که، دریافت وام استیبل کوین BUSD در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است که نسبت به رکورد ۸۰ درصدی خود در ماه می، کاهش قابل‌توجهی دارد. ارزش کل قفل‌شده (TLV) در Aave از ۳۳٫۵۱ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۱ به ۸٫۱۱ میلیارد دلار، کاهش یافته است.


توییت سو ژو (Su Zhu)، یکی از بنیان‌گذاران ۳AC نیز در پاسخ به شایعات مطرح‌شده در خصوص احتمال ورشکستگی این شرکت، شک‌های بیشتری را برانگیخته است. گفته می‌شود که ۳AC برای جلوگیری از انحلال‌های احتمالی، شروع به جابجاکردن دارایی‌هایش کرده است.


همچنین، سازمان DAO پروتکل Maker، عرضه توکن بومی Aave یعنی DAI را قطع کرده است. این سازمان گفته که پلتفرم سلسیوس در معرض انفصال از stETH قرار دارد.


دنی یوان (Danny Yuan)، مدیرعامل شرکت ۸ Blocks Capital از پلتفرم‌هایی که دارایی‌های ۳AC را در اختیار خود دارند، خواسته که آن‌ها را بلوکه کنند؛ چراکه به گفته او ۳AC در معرض ورشکستگی است.


در همین حال، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت MicroStrategy گفته که بیت کوین و شبکه لایتنینگ می‌توانند دیفای را نجات دهند.


در هفته گذشته، بیش از ۵۵ میلیارد دلار از بخش دیفای خارج شده است. در میان توکن‌های سقوط کرده دیفای، Tetha و BAT با به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد کاهش قیمت، وضعیت نسبتا بهتری دارند، اما بقیه ۱۰۰ توکن برتر این صنعت، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد سقوط کرده‌اند.


۵۰ هزار شیبا رایگان با ترید در صرافی ارز پلاس، ۵۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

انتهای خبر

0
0